Снимка: Архив Булфото
fallback

Потенциалът на културно-историческия туризъм в България не е достатъчно оценен и използван, коментира на пресконференция в Пампорово министърът на туризма Николина Ангелкова. Според нея България може да се идентифицира най-добре именно със своята култура и история.

Министър Ангелкова допълни, че в момента се разработва нова визия за реклама на страната като целогодишна туристическа дестинация, в която се залага допълнителен фокус върху културно-туристически маршрути и планинския туризъм.
 
Министърът проведе днес работна среща в Пампорово с представители на туристическия бранш, местната власт и контролните органи в сектора, обсъждайки основни проблеми около зимния туристически сезон. На срещата присъства областният управител на Смолян Недялко Славов.

На форума са дискутирани проблемите с инфраструктурата и достъпа до курорта, необходимостта от облекчаване на визовия режим за туристи от страни извън ЕС и др.

Пампорово е било пълно през Коледно-Новогодишните празници, близо 6-7 хиляди туристи са преминавали дневно през лифтовите съоръжение в курорта според данни на "Пампорово" АД. Контролните органи не са констатирали сериозни нарушения в Пампорово, бе посочено на срещата.

Комисията за защита на потребителите е извършила общо 470 проверки на територията на всички зимни курорти, при което са установени 96 административни нарушения, а 15 от издадените актове са свързани с временно затваряне на туристически обекти, допълни министър Ангелкова. Тя прогнозира очакван ръст от около 4-5 процента за този зимен сезон. Забелязва се увеличение на туристите от Турция и Гърция.

Новата концепция за реклама ще бъде представена на Националния съвет по туризъм. Предвиждат се конкретни културно-исторически маршрути, които според министър Ангелкова целево да се рекламират във всяко едно представяне на държавата на туристически борси и изложения.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

8

бук

преди 9 години

А с това че сме най бедната страна в Европа а може би не само в Европа не е ли е индентификация.

7

Анонимен

преди 9 години

В момента "грижата " за забележителностите ни се явява в мутро-лего,дострояване на историческите ни ценности,от което разбира се ,се крадат огромни средства,без да се гледа,че всъщност се унищожава историческият обект,справка-пернишката крепост,строена с интонг,за която отидоха 5 млн лв,Яйлата,Никополис ад аструм ,Траянови врата и т.нат .По-добре дайте парите за консервация и охрана,не ги унищожавайте с безобразно строителство,но така се краде по-малко,нали,угоени *** гадни!

6

Анонимен

преди 9 години

Рекламата е нужна за да ни посещават забележителностите, да може да се печели от тях и да има средства да се поддържат. Не става впрос за прехвъряне на собственост.

fallback