Снимка: архив БТА

Има невъзприемане на сигнала, който са подавали двата семафора, от страна на помощник-машиниста, управлявал дерайлиралия влак от София за Варна. Това обяви изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев пред bTV.

Композицията катастрофира близо до гара Калояновец в събота, при инцидента загина машинистът, а 14 души бяха ранени.

Кръстев е категоричен, че не може да се говори за грешно подаден сигнал. „Той се подава от дежурния ръководител от инсталацията, там няма как да бъде манипулиран“, обясни шефът на БДЖ.

Има доказателство, че машинистът не е разбрал, че трябва да отклони влака заради слънцето, което е блестяло в семафора, съобщи и bTV. Данните за това се съдържали в запечатаното табло на гара Калояново.

Според транспортния министър Данаил Папазов основната причина за катастрофата в събота е превишената скорост. „Когато влакът е навлязъл в стрелката, той се е движил с по-голяма скорост от разрешената, която е 40 километра в час“, каза министърът. Папазов отново повтори, че трасето, на което стана катастрофата, е едно от най-добрите в България. То отговаря на всички европейски параметри, открито е само преди месец, а композицията, която се е движила по него, е била от най-добрите в БДЖ.

Изпълнителният директор на БДЖ припомни, че скоростомерната лента на влака е разчетена. Анализът показва, че влакът се е движил със 110 км/ч от семафора към гарата, а машинистът е намалил до 98 километра.

Според Кръстев най-лошото все пак е избегнато, защото влакът не е паднал в реката под моста, по който е преминавал при дерайлирането. „Днес можеше да сме в национален траур“, допълни той.

И Кръстев, и Папазов са категорични, че това, че помощник-машинистът е карал влака, не е нарушение. И двамата машинисти са бил едни от най-опитните, помощникът е работил години в "Товарни превози", а от няколко седмици е бил в "Пътнически превози".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase