Снимка: Reuters

Информацията за България в чуждите медии не показва най-позитивния образ на страната ни. Това показва изследване, направено от Commetric в периода 15 февруари – 15 март тази година.

Медиите, които публикуват най-често новини за страната ни, са Англия, Испания и Германия. Преобладават негативни или неутрални новини и коментари. Темите са най-вече икономическото и политическото състояние на страната.

Трудно се откриват добри новини за България в чуждите медии. Преобладават главно статистики и класации на ЕС, в които страната ни е на някое от последните места. Туризъм, културно и историческо наследство присъстват рядко като теми в чуждите медии.

Няма и новини за България като технологичен център, което трябва да се отчита като напълно изгубена позиция в сравнение с медийния интерес към страната ни през 80-те, когато светът ни поставяше сред техническите нации и наред с това славеше и Черноморието ни.

Позитивните отзиви за страната ни са свързани с износа на продукти и услуги. Вдъхновени от феномена „Лудогорец”, испанските медии с ентусиазъм налагат конкретен образ на успешен българин – този на Кирил Домусчиев. Промъкват се и други положителни представи, сред които се открояват най-вече добрите впечатления от прочутото гостоприемство на българите.

Изследването беше представено на форум „Образът на България по света“, организиран от сп. "Мениджър"

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase