Снимка: Булфото
fallback

Eксперти по пътната безопасност настояват максималната разрешена скорост по магистралите у нас да бъде намалена от 140 км/ч на 130 км/ч., съобщава "Труд".

Повод за повдигането на темата стана тежката верижна катастрофа на магистрала "Тракия" в понеделник, при която се сблъскаха 21 коли, двама души загинаха, а 15 бяха ранени.

Според Владимир Тодоров, председател на Българската асоциация на пострадалите при катастрофи, скоростта от 140 км/ч позволява на всеки шофьор да вдига до 150 км/ч. Това е така, защото на практика КАТ не налага глоби за превишения до 10 км/ч над разрешената скорост.

"Нито възрастта и състоянието на автомобилния парк, нито качеството на магистралите у нас позволяват такива високи скорости", посочи пред вестника Тодоров.

Експертите посочват, че в Закона за движение по пътищата има и друг парадокс - наказанието за движение извън населено място с до 20 км/ч над допустимите е 20 лв., а с до 30 км/ч - 50 лв.

Така шофьорите със скъпи коли си позволяват съвсем спокойно да карат със 160-170 км/ч по магистралите, като са заплашени единствено от евентуална скромна глоба. За сравнение в Гърция за превишение на скоростта с 20 км/ч глобата е 50 евро, а в Румъния - 85 евро.

Както е известно решението за вдигане на максимално разрешената скорост до 140 км/ч стана в началото на 2012 г. Първоначално поправката трябваше да засяга само новопостроените отсечки от "Тракия", "Хемус" и "Люлин". Но окончателно разрешените 140 км/ч влязоха в сила за всички магистрални отсечки, в които няма знаци за други ограничения на скоростта.

Според черната статистика по българските магистрали за 2013 година са станали 1204 тежки катастрофи с 20 загинали и 244 ранени.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

96

Shark

преди 10 години

До Strict. Отворко, в последните катастрофи на Тракия не участваше нито една трошка. И не само, във всички катастрофи на магистрали участват скъпи возила управлявани от *** *** с купени книжки. Проблема не е в колата, а в задкормилното устройство ако ме разбираш какво искам да ти кажа!!

95

reostat

преди 10 години

На майка ви ............. проблема пак е на някого джоба , какво ще кажете пак да сменим номерата та да се виждат и при скорост от 200

94

педро

преди 10 години

Такава катастрофа можеше да стане и с ограничение 90! Да спрат с популизма и глупостите! В Румъния също е 140 км/ч, а извънградско е 100 км/ч. Да качат глобите и да сложат статични камери през 500 м. както е в ЕС. Идеята на магистралите е да се осигури по-висока средна скорост, а не просто да е широк път. Трябва контрол и превенция от опасни предпоставки. Скоростта сама по себе си не е такава. Проблемът е, че спирачният път е по-голям, но той "ти трябва" след като е налице "предпоставката".

fallback