Съветът за електронни медии апелира да бъдат ограничени по време на вечеря натуралистичните реклами, в които се представят физиологични дейности, съобщиха от регулатора.
Едва ли има човек, на когото залъкът не му е присядал, след като види дама на възраст, която не може да скочи с парашут заради разстройство, или пък докато преглъща супата, да му се усмихнат от екрана с кървящ венец и липсващ зъб.
Затова и СЕМ е обсъдил психологическото въздействие върху аудиторията на телевизионни реклами на продукти, предназначени за решаването на физиологични и хигиенни проблеми, като дамски превръзки, почистващи препарати, лекарствени средства срещу гъбички, цистит, простатит, пърхот, диария, хемороиди и др.
Повод за обсъждането са множеството писма, сигнали и жалби от зрители, които възразяват остро срещу медийното планиране на тези реклами във време, в което българското семейство традиционно се храни.
Според СЕМ едва ли е от полза за рекламния бранш, ако посланията им създават дискомфорт и се разминават със стереотипите и очакванията на аудиторията.
В този смисъл потребителите на телевизионно съдържание се нуждаят от допълнителна защита, но тя не може да дойде по пътя на регулацията, тъй като не е предвидена в Закона за радиото и телевизията.
От Съвета посочват, че изходът е в саморегулацията.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
31
ВЕСКО
преди 10 годиниБЪЛГАРИТЕ ПЪК ИСКАТ ,ДА НЕ ГИ ЛЪЖАТ СЪС СЪДЪРЖАНИЕТО НА ТЕЛЕВИЗИОННИТЕ ПРОГРАМИ ,КЪДЕТО НИКЪДЕ НЕ ПИШЕ ,ЧЕ ПО ВРЕМЕ НА ДАДЕНО ПРЕДСТАВЛЕНИЕ ИЛИ ФИЛМ ,40 % ОТ ВРЕМЕТО Е РЕКЛАМИ И ТО МНОГО *** ! ТОЯ, С ПАПИОНКАТА, ПОЖИЗНЕНО ЛИ Е ИЗБРАН НА ТАЗИ ДЛЪЖНОСТ -ОЩЕ МАЛКО И ЩЕ СЛОЖИ БАЙ ТОШО В ДЖОБА СИ ? СПРЕТЕ МРЪСОТИЯТА НАРЕЧЕНА РЕКЛАМИ И НЕ НИ ЛЪЖЕТЕ ПОВЕЧЕ - ПРОДАВАТЕ СЕ ЗА ПАРИ И СТЕ ЗАВИСИМИ !ВСИЧКИ ТЕЛЕВИЗИИ СТЕ В КЮПА !
30
Случаен
преди 10 годиниНай-после едно разумно решение. Подкрепям!
29
СЕМ
преди 10 годиниВреме беше.Писна ми от тези простотии. На всичкото отгоре, сменяш канала- на другия канал върви друга потресаваща реклама.