Анелия Клисарова. Снимка: БТА
fallback

От училище са отпаднали 3844-ма ученици за учебната 2012/2013 година, като в сравнение с Европа това е много добър резултат. Това заяви министърът на образованието и науката проф. Анелия Клисарова на заседанието на парламентарната образователна комисия.

Тя съобщи, че за първия срок на учебната 2013/2014 година от училище са отпаднали 1643-ма ученици. Образователният министър коментира, че най-страшното е, че учениците отпадат най-често по социални и по семейни причини, предаде БТА.

Министърът посочи мерките, които ще бъдат предприети за намаляване на отпадналите от училище ученици. Сред тях са използването на нови технологии в училище, наличието на добри учители и въвеждането на дуалната система в образованието.

Oще по темата
Министерството на образованието и науката подготвя стратегия, чрез която да се намали броят на отпадналите от училище ученици.

За нови училищни автобуси са заделени 14-15 милиона лева, тъй като сегашните автобуси, с които се превозват учениците, са минимум десетгодишни и това е сериозен проблем, обясни Клисарова.

Тя уточни, че процедурата за училищните автобуси е обявена на страницата на Министерството на образованието и науката и общините ще могат да кандидатстват за купуването на нови автобуси.

Отделени са и средства за учителите, които преподават в училища в отдалечените населени места, за да им се покриват разходите за пътуване със собствен транспорт до учебните заведения, каза министърът.

Клисарова заяви, че МОН се стреми да има увеличение на учителските заплати, но за пореден път напомни, че училищните директори имат правомощия за определянето на заплатите на педагозите, според делегираните бюджети на училищата и броя на учениците в тях.

"С председателя на Синдиката на българските учители Янка Такева водим преговори за увеличение на заплатите на всички учители с 5 процента, но с Министерския съвет сме на становище, че е хубаво, ако успеем да направим това увеличение с вътрешни резерви или от централния бюджет, да не е по-равно на всички, а постенно финансирането в средното образование да е обвързано с качеството", каза тя пред журналисти след заседанието.

За евентуалното увеличение на учителските заплати с 5% ще са необходими 27 милиона лева, каза министър Клисарова, но добави, че как ще се случи това - е въпрос на дискусии.

Тя съобщи, че Министерският съвет на оперативно заседание е одобрил 10 милиона лева, които да бъдат използвани за запазването на сегашните учителски заплати след увеличението им с 8 процента от 2013 г.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

30

Кре/сна

преди 10 години

Kакви + резултати,какви 5 лева!??Яко трошене на народна/европейска/ пара.Фалшиви проекти-пълна измама,ако има кой да провери целодневното обучение ,пълен кудош.Възпитателите след 5 кл само попълват документацията/деца няма!/,директорите и гл. счетоводители си допълват заплатките и подават ли подават "ТОЧНИ" сведения и всички са доволни.Напълниха стайте с ненужни мебели,които ежедневно пристигат и не се знае защо.Впрочем знае се мноооого добре....изписване,изписване,документи,наши фирми,поръчки.

29

Анонимен

преди 10 години

Поредната измислена статистика. Училищата не искат да отпадат деца, децата не искат да ходят на училище. Учениците не отпадат, защото реално у-щето прави всичко възможно да останат на списък, за статистиката, родителите пък гледат да си получат помощите, условие за което е посещаването на учебните занятия. Всички са "доволни", статистиката похвална. Учениците завършват и нивото им е потресаващо ниско.Въртим в един порочен кръг и заблуждаваме европейските институции, на колко добро ниво сме

28

Анонимен

преди 10 години

Много е дразнещо, когато се правят непрофесионални изказвания. Г-жо Клисарова, кой направи това преброяване. То не отговаря на истината. Вече много години бройката на отпадащите ученици расте и това е публична тайна. Основно представителите на ромския етнос са сред прекъсващите училище. Лошото е, че и тези дето учат, излизат недоучени. Нивото на образованост е твърде ниско. Ако в самите семейства не настояват децата им да знаят, няма надежда за високи постижения и добри възможности за реализация

fallback