Снимка: БТА
fallback

Машинистът на дерайлиралия край гара Яна товарен състав е карал с около 35 км/ч при разрешени за участъка 50 км/ч. Това каза за БТА инж. Бисер Минчев, главен ревизор за безопасността към НКЖИ.

Той и екипи на компанията още от снощи са на мястото на инцидента и работят за отстраняване на последствията.

Kражба на скрепителни елементи от релсите e най-вероятната причина за инцидента.

Работи се в две посоки - изтегляне на дерайлиралия състав и възстановяване на железния път, добави Радомир Шаламанов, ръководител сектор "Контрол на железния път, съоръжения и координация" към НКЖИ.

Oще по темата
От компанията се надяват всичко да приключи до три-четири дни, максимум до седмица.

До две седмици щяло да продължи и техническото разследване на компанията, което да установи и какви са щетите. НКЖИ впоследствие ще трябва да ги възстанови от собствения си бюджет на товарни превози.

Ако извършителите бъдат разкрити, компанията ще търси парите си от тях. Инцидентът е в резултат на кражба на скрепителни елементи на железния път, потвърди инж. Минчев.

Липсвали около 170 метра по дължина в едната посока или общо около 340 метра в двете посоки. Последният оглед на състоянието на железния път в участъка е бил вчера сутринта, когато не са установени нередности.

Минчев коментира, че е необходимо кражбите на елементи от жп инфраструктурата да се квалифицират като по-тежко нарушение и съответно да има по-големи санкции. Той посочи, че подобно посегателство би могло да доведе до много тежки последствия.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

119

Анонимен

преди 10 години

Чета и не виждам някой да търси отговорност от Инфраструктурата - защо няма кантонери, които да обхождат пътя и да контролират изправността му. Това е все едно да оставиш бижутерски магазин без надзор и като го оберат да се чудиш как да промениш законодателството. Най-голяма отговорност за застрашаването движението на влаковете, вследствие кражби, носи този Ламбрев и ръководството на ДП НКЖИ.

118

ОТ КЛИПА СЕ ВИЖДА:

преди 10 години

ИСКАМ ДА ПОПИТАМ ЗАЩО МАШИНИСТЪТ Е КАРАЛ С 35КМ/Ч, СЛЕД КАТО ДОПУСТИМАТА СКОРОСТ ЗА УЧАСТЪКА Е БИЛА 50КМ/Ч? ЗА НЕЗНАЕЩИТЕ ЩЕ КАЖА, ЧЕ ТОЙ Е ДЛЪЖЕН ДА КАРА СЪС СКОРОСТ, ПРЕДВИДЕНА В КНИЖКА-РАЗПИСАНИЕ. ОТГОВОРЪТ Е, ЧЕ МАШИНИСТИТЕ ЗНАЯТ, ЧЕ ЖП ЛИНИЯТА В ОТСЕЧКАТА Е В ТРАГИЧНО СЪСТОЯНИЕ.ПАК ВИ КАЗВАМ 9 ТОВА Е ОГРОМНА МАНИПУЛАЦИЯ. АЗ МРАЗЯ КРАДЦИТЕ-*** ПОВЕЧЕ ОТ ВАС, НО ОТ ТОВА КОЕТО ВИЖДАМ, НЕ *** КРАЖБА Е ПРИЧИНА ЗА ДЕРАЙЛИРАНЕТО. ТЯ Е САМО КАПКАТА ПРЕЛЯЛА ЧАШАТА.

117

Анонимен

преди 10 години

До БЪЛГАРИННе си българин ти, по ми приличаш на СС-овец. Виж клипа и ако разбираш нещо от жп, тогава говори!

fallback