Снимка: НКЖИ
fallback

Щети за над 1.5 млн. лева са нанесени от кражбите на елементи от железопътната инфраструктура през 2013 г., отчитат от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

За сравнение кражбите през 2012 година са били за 1 134 511 лева., а през 2011 г. - за 1 862 138 лева.

Рекорден в негативно отношение е месец май, през който НКЖИ е регистрирала 92 кражби на обща стойност 400 156 лева.

Oще по темата

Крадат се действащи съоръжения от осигурителната и телекомуникационната техника, съоръженията за електрозахранване и енергетика (контактна мрежа), железопътни релси, жп стрелки и части за тях, скрепителни елементи и изобщо всякакви метални и медни части, които могат да бъдат предадени на складовете за вторични суровини.

Най-проблемни са районите Искър - Биримирци, Подуяне-разпределителна, Перник-разпределителна, Ямбол, Мост - Кърджали, Варна, Плевен.

Кражбите на съоръжения от осигурителната техника и телекомуникациите налагат осигуряването на движението на влаковете да се извършва по нетипичен, авариен начин. В тези случаи осигуряването на движението на влаковете изцяло зависи от субективния фактор, отчитат от НКЖИ. 

От компанията припомнят, че освен нанесените материални щети, кражбите водят до застрашаване на сигурността на движение на влаковете и могат да доведат до катастрофа с непредвидими последици.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Mim

преди 10 години

А има ли забрана да се купуват такива неща? Куде е контролът?

18

Анонимен

преди 10 години

Добре, но ЕС, САЩ, Амнести и Барозу защитават *** заради човешките права.

17

Антисоциалист

преди 10 години

Тези които допуснаха това да се случи - разрухата на нашата родина ще си платят. Техните деца също.

fallback