Снимка: Getty Images/Guliver Photos
fallback

Телевизията и социалните мрежи ще се ползват с най-голямо доверие от гражданите в предстоящата предизборна кампания. Това коментира Орлин Спасов от фондацията "Медийна демокрация", позовавайки се на данни на "Евробарометър" за доверието в медиите от ноември 2012 година.

Той участва в дискусия за честни и прозрачни избори.

Според проучването в България най-високо е доверието към телевизията - 68 процента, срещу 29 на сто, които не декларират такова. Тези показатели са по-високи от средното за Европейския съюз, където доверието е 48 процента.

Спасов посочи, че в Интернет ще се разгърне сериозна предизборна борба, почти толкова важна, колкото и в телевизията. Това според него ще бъде новият момент в предстоящата предизборна кампания. Той отбеляза, че водещите партии сега навлизат доста агресивно в едно пространство, което генерира високо ниво на доверие.

Медийният експерт обаче посочи, че има голяма линия на разделение в доверието, когато става въпрос за социалните и новинарските сайтове. Когато става въпрос за Интернет, като цяло доверието е 42 процента, но по отношение на социалните мрежите, блоговете и сайтовете за споделяне, то нараства до 61 процента, което продължава през последните години.

В ЕС доверието към социалните медии е 50 процента, което поставя страната ни на едно от най-високите места.

На второ място според данните е радиото, с голяма разлика спрямо телевизията - 51 процента доверие, срещу 34 недоверие.

Сходна е ситуацията в ЕС, където 54 процента имат доверие към радиото, а 38 - не.

На трето място се подрежда пресата - 43 процента имат доверие в нея и 46 нямат. Единствено тук недоверието надхвърля доверието, което ще бъде важно по време на кампанията, отбеляза Орлин Спасов, цитиран от БТА. В ЕС данните посочват 40 процента доверие, срещу 54 на сто, които са скептични към този тип медия.

За губещата влияние преса, където доверието през 2012 г. е спаднало с 2 процента спрямо 2011 г., Спасов посочи, че това се дължи на директното пренасяне на икономически интереси в медийната сфера.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

48

Анонимен

преди 11 години

Българинът е много ***. Толкова ***, че чак да повърнеш.

47

мария

преди 11 години

и не само телевиЗията медиите като цяло абе въобще всичко което ни заобикаля е България учи хората ни на тъпизъм с една дума ,а нещата които са ценни в живота остават на заден план и ето какъв е резултата хората се избиват помежду си,децата също и то със скорост и количество ,много е зле положенитето,смятам че това е последна фаза,по зле не може и да бъде ..

46

мария

преди 11 години

да така е! Телевизията развали хората ,мирогледа им ,проми мозъците на децата и техните родители и да години наред простотий и "информация" които никому е са нужни се превърнаха във унищожител на културата и ценностната система на хората -те свикнаха с това и почнаха да го приемат за нормално ,важно и т.н.т.Всичко е политика... направи хората *** и ограничени.,за да могат да си грабят пари и власт спокойно защото хората са ни като зомбита и немогат вече да реагират :(((((

fallback