Съоръженията били опасни при силен трус. Снимка: архив, Булфото

Никой не може да гарантира дали утре няма да падне някои мост при силно земетресение. Това заяви пред bTV директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

"Повечето мостове в България са строени през 70-те години, когато са били проектирани да издържат до 6 степен по скалата на Медведев-Шпонхойер-Карник", поясни Лазар Лазаров.

"При изграждането на мостове днес се изчисляват да издържат до 9 по същата скала", допълни той.

По думите му още през 2007 година има доклад, в който се казва, че много от съоръженията са в аварийно състояние. Те били най-опасни при земетресения.

Още по темата
"Ако започнем процедурите сега, след година и половина ще имаме нови съоръжения. А парите, които ще се дадат за ремонти, ще са много по-малко от това да се строят нови мостове", смята Лазаров.

По думите му добре е процедурите да започнат веднага, за да не се губи време и да ни изненада зимата.

В парламента днес ще бъде обсъдена декларация за спешни ремонти на опасните мостове и съоражения по автомагистралите „Тракия" и "Хемус". Вчера премиерът Бойко Борисов лично отиде в парламента и разговаря с политическите партии, за да търси подкрепа.

В документа депутатите призовават Министерски съвет да предприеме незабавен ремонт на републиканската пътна мрежа и да изработи многогодишна програма за наблюдение и възстановяване на пътищата. За целта трябва да бъдат предвидени пари както в бюджета за следващата година, така и в 3-годишната фискална рамка.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase