Снимка: Impact Press Group
fallback

От "Коалиция за България" упрекнаха ръководството на държавните железници, че спират влакове в най-печелившия период на годината.

Критиките на левицата са свързани с решението на БДЖ да спре всички пътнически влакове от 8 до 17 часа.

„Нещо, което не се случвало в над 140-годишната история на железниците”, възмути се бившият транспортен министър в тройната коалиция Петър Мутафчиев.

„С тяхното решение носят още по-голяма загуба на железниците. Спряха в най-печелившия период железниците. Тогава, когото българските граждани пътуват най-много,” коментира още Мутафчиев.

„Някой умишлено води железниците към фалит”, допълни колегата му Антон Кутев. „Очевидно това е опит да попречиш на фирмата. Решаваш да закриваш един пазар преди Коледа”, изложи аргументите си Кутев.

Според депутатите на опозицията при една евентуална зимна обстановка най-сигурният пътнически превоз остават влаковете. „През преспите могат да минат влакове, но не автобуси”, каза Антон Кутев.

Oще по темата

„Не мога да се съглася, че затварянето на железниците сега, в зимния период, е най-удачното решение. Ако падне един сняг, по какъв начин ще се придвижват хората. Това ще докаже, че железниците са необходими”, коментира още Мутафчиев.

Според него със спирането на влаковете ръководството на държавните железници иска да докаже, че държавата може и без БДЖ транспорт. „Аз ще им кажа: „да, ама не”, закани се Петър Мутафчиев.

Спор бившия транспортен министър решението на БДЖ да спре пътническите влакове поставя в трудна ситуация настоящия транспортен министър Ивайло Московски.

„Това поставя в още по-тежка ситуация министъра, който трябва до води преговорите с кредиторите в Германия.” Мутафчиев допълни още, че до март 2010-та година приватизацията БДЖ ЕАД е била включена в забранителния списък за продажба на държавни предприятия.

„С промяна от 2010 март сегашното мнозинство позволява обособени части да се продават без разрешение на Министерския съвет, а само с разрешение на принципала – транспортния министър”, допълни още Петър Мутафчиев.

И уточни, че с писмо на Ивайло Московски до Надзорния съвет на Агенцията за приватизация се определят критериите за приватизацията на „Товарни превози”.

Мутафчиев коментира, че има два варианта. Критериите са толкова завишени, че няма да може да се намери стратегически инвеститор за дружеството. Вторият вариант предполагал, че са написани така, че да спечели определен кандидат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

89

Анонимен

преди 12 години

да си го кажем честно бдж е зле в други страни същите работят с 3 пъти по малко персонал, да же говорим че отношението към пътниците е като с животни в много случаи, станишев по твоето време от там са източени над 50 млн. незнам кои ликвидира БДЖ, ако не се налагаше това едва ли някои щеше да тругне да прави такива реворми и да се кара със работниците, мразя популистки изказвания

88

до 86

преди 12 години

160 000 дена болнични са общо за БДЖ и НКЖИ това при 28 000 човека персонал (общо за двете компании) прави около 2% болни на ден, като се има предвид че в това число попадат и машинисти върнати от предпътен преглед (примерно заради високо кръвно), болнични за гледане на дете. Нека да кажат таква статистика и за МВР, МО, Държавна администрация... и нека не забравят че БДЖ и НКЖИ има не малко хора втора кат. труд, която не се дава защото носят фуражки както някои други!

87

до 83

преди 12 години

нещо си изпуснал една нула от сумата за заплати, така по ще ти излезе сметката.

fallback