Снимка: Impact Press Group

От "Коалиция за България" упрекнаха ръководството на държавните железници, че спират влакове в най-печелившия период на годината.

Критиките на левицата са свързани с решението на БДЖ да спре всички пътнически влакове от 8 до 17 часа.

„Нещо, което не се случвало в над 140-годишната история на железниците”, възмути се бившият транспортен министър в тройната коалиция Петър Мутафчиев.

„С тяхното решение носят още по-голяма загуба на железниците. Спряха в най-печелившия период железниците. Тогава, когото българските граждани пътуват най-много,” коментира още Мутафчиев.

„Някой умишлено води железниците към фалит”, допълни колегата му Антон Кутев. „Очевидно това е опит да попречиш на фирмата. Решаваш да закриваш един пазар преди Коледа”, изложи аргументите си Кутев.

Според депутатите на опозицията при една евентуална зимна обстановка най-сигурният пътнически превоз остават влаковете. „През преспите могат да минат влакове, но не автобуси”, каза Антон Кутев.

Още по темата

„Не мога да се съглася, че затварянето на железниците сега, в зимния период, е най-удачното решение. Ако падне един сняг, по какъв начин ще се придвижват хората. Това ще докаже, че железниците са необходими”, коментира още Мутафчиев.

Според него със спирането на влаковете ръководството на държавните железници иска да докаже, че държавата може и без БДЖ транспорт. „Аз ще им кажа: „да, ама не”, закани се Петър Мутафчиев.

Спор бившия транспортен министър решението на БДЖ да спре пътническите влакове поставя в трудна ситуация настоящия транспортен министър Ивайло Московски.

„Това поставя в още по-тежка ситуация министъра, който трябва до води преговорите с кредиторите в Германия.” Мутафчиев допълни още, че до март 2010-та година приватизацията БДЖ ЕАД е била включена в забранителния списък за продажба на държавни предприятия.

„С промяна от 2010 март сегашното мнозинство позволява обособени части да се продават без разрешение на Министерския съвет, а само с разрешение на принципала – транспортния министър”, допълни още Петър Мутафчиев.

И уточни, че с писмо на Ивайло Московски до Надзорния съвет на Агенцията за приватизация се определят критериите за приватизацията на „Товарни превози”.

Мутафчиев коментира, че има два варианта. Критериите са толкова завишени, че няма да може да се намери стратегически инвеститор за дружеството. Вторият вариант предполагал, че са написани така, че да спечели определен кандидат.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase