Снимка: Булфото
fallback

63 на сто от българите срещат затруднения при разчитането на информацията върху етикетите, а 33 на сто не разбират значението на част от числата и символите върху етикетите.

Това показват резултатите от социологическо проучване на "Алфа Рисърч", представено днес на форум за европейските политики за етикетиране на храните.

Едва 39 процента от хората четат редовно обозначенията върху етикетите на храните, сочат още данните.

Почти три четвърти от българите (72%) са убедени в отражението на храната върху тяхното здраве.

Въпреки това търсенето на информация за състава на продуктите още не се е превърнало в част от всекидневните навици на пазаруващите, коментира социологът Боряна Димитрова.

Само 22 на сто от запитаните обръщат внимание на информацията за количеството мазнини, захар, сол, стабилизатори, трасмастни киселини и др.

Oще по темата
В проучването, помолени да разгледат снимка на опаковка и етикет от колбас и да посочат на коя информация обикновено обръщат внимание, 39 процента от анкетираните посочват, че това е цената.

За общо 71 на сто тя е сред основните критерии, които определят покупката.

Интересно обаче е, че в общата класация на всички важни фактори цената отстъпва място на срока на годност, който привлича вниманието на 82 процента от запитаните.

Следващите места по степен на значимост се заемат от фирмата производител (47 на сто), грамажа (43 на сто), произхода на продукта (29%) и марката (21%).
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

elen

преди 12 години

az etiketi ne slagam ,bilq nqmam i ceni ,sporet klienta i cenata i si4ko,mi tai de za ko sedim tuka ,za pari

32

Гневен

преди 12 години

Проблемът е че на някой артикули никъде не пише и буква дори на БГ.Понякога съм доволен ако пише поне на руски но съм твърдо решил при следващ случай да вдигна телефона и да се оплача.За мен лично е престъпление да си купуваш храна и да не пише нищо на родният ти език на нея , дивашка работа.

31

Анонимен

преди 12 години

Признайте си - ЕС налага задължителни четливи етикети.Не ни се ще,не ни пука за клиентите,но сме длъжни да спазваме правилата на ЕС.

fallback