Снимка: Архив Булфото

Спад в потреблението на електроенергия от 44 мегавата е отчетен в София по време на кампанията "Часът на Земята" снощи, съобщиха от пресцентъра на "ЧЕЗ България".

Спестената от потребителите електроенергия се равнява на консумацията на 735 000 стандартни електрически крушки по 60 вата.

Още по темата
За сравнение – по време на миналогодишната кампания ЧЕЗ регистрира спад на потреблението от 38 мегавата.

В рамките на кампанията "Часът на Земята" милиони хора по света изключват осветлението в домовете или работните си места в рамките на един час.

През тази година инициативата се състоя на 26 март между 20,30 и 21,30 часа.

От компанията посочват, че за трети път са се включили в кампанията "Часът на Земята", като са изключили дежурното и рекламното осветление в шест свои сгради в София.

134 държави, сред които и България, участваха в инициативата "Часът на Земята" на Световния Фонд за дивата природа. Това е рекорд в едва 4-годишната история на проекта.

"Часът на Земята" се ражда в австралийския град Сидни. Повече от 10 милиона души там изключих лампите си. Най-масово беше участието на Италия, където инициативата беше подкрепена в общо 200 града. Изгасено беше осветлението на ключови забележителности като Колизеума в Рим и Наклонената кула в Пиза.

В привличането на вниманието към проблема с глобалното затопляне, се включиха също властите в Пекин, Ню Йорк, Лондон и Рио де Жанейро. Там беше изключено осветлението на места като стадион "Птичето гнездо", "Таймс скуеър", "Окото на хилядолетието" и статуята на Христос Спасител.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase