Снимка: Getty Images/Guliver Photos
fallback

През последните няколко месеца има ръст на жалбите в Комисията за защита на потребителите, свързани с мобилните оператори. Това каза председателят на комисията Дамян Лазаров.

Повече от половината от всички жалби, получени за месец в комисията, са с оплаквания на граждани от телекомуникационните услуги, а за първите два месеца техният брой е над 1500.

През миналата година в комисията са постъпили 12 000 оплаквания от услуги от всички пазарни сегменти, а месечно броят им е около 1000.

Най-често оплакванията са свързани с преноса на номерата и прекратяването на срочните договори, потребителите се жалват също за необосновано високи сметки и неспазване на кредитния лимит, след като той е договорен.

По повод на Световния ден на потребителите в КЗП беше открита приемна, в която гражданите могат да споделят проблемите си, възникнали при получаването на телекомуникационни услуги. Още преди тя да отвори врати, около 20 души вече чакаха ред.

Въпреки че КЗП не е основният регулатор в телекомуникациите, според нейното ръководство е необходимо да се потърсят сериозни законодателни промени.

Дамян Лазаров уточни, че е необходимо да се намерят санкционни решения за тези проблеми, които доброволно не могат да се решат чрез саморегулация.

Сред възможните решения Лазаров посочи евентуалното въвеждане на санкция при  изтичане на определен срок от време, в който потребителят има право да пренесе своя номер от един оператор към друг, но това не е било осъществено. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

11

scala

преди 11 години

До анонименСлед като многото държавни агенции не ни защитават,къде сме...В коя държава живеем.И защо в гражданските протести покрай РПТ-тата не се включиха и тези проблеми...?А трябва.До кога мобилните оператори ще си играят с гражданите

10

Форс

преди 11 години

Защо КЗП препраща жалбите до Комисията за регулиране на съобщенията?Защо жалбите до г-н Бернар Москени-гл.изп.директор на БТК/Виваком/ не се разглеждат с допълнени нови доказателства за липса на техни услуги с месеци и се получават по 7-8 отговори от супервайзор с едни и същи отговори?!?При тях има сериозни организационни , софтуерни и финансови проблеми.Много внимавайте -дали да станете техен потребител на услуги.

9

Анонимен

преди 11 години

До stivanДа,такива са.И пращат СМС-и по няколко пъти да плащаш ,въпреки ,че си вече платил.И си позволяват да те изключат поради...техни грешси в комуникациите.Те нямат синхрон със звената си по места в условия на повреди.С часове държиш слушалката на тел.123 ,говориш,говориш..Пак те прехвърлят на друг,на трети ,а в офисите им не стига тази информация ,нито в звената за отстраняване на повредата.И така кръгът се затваря,накрая ти искат да платиш за месеци , в които не си имал техните услу

fallback