На предстоящото днес правителствено заседание се очаква кабинетът да вземе решение да пренасочи спешните повиквания от телефоните с номера 150, 160 и 166 към единен европейски номер за спешни повиквания 112 (ЕЕН 112).
Пренасочването на всички спешни повиквания към центровете 112 ще доведе до централизиране на обслужването на всички видове спешни повиквания в страната и до по-добра координация между службите за спешно реагиране.
Районните центрове 112 имат назначен персонал, който успява да обслужи повикванията към ЕЕН 112.
Само в определени случаи се налага повикванията към дадени районни центрове 112 да се поемат от други центрове 112 поради недостиг на свободни оператори в пикови моменти.
В тези случаи софтуерът на системата 112 прави това автоматично, което не причинява неудобство за гражданите.
Към момента в България сумарният брой на спешните повиквания за година към всички спешни номера (150, 160, 166 и 112) е около 8 млн.
За 2009 г. на ЕЕН 112 са приети около 4,3 млн. спешни повиквания, което означава, че сумарно на телефоните 150, 160 и 166 са приети около 3,7 млн. спешни повиквания.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
29
вие
преди 13 годиниВие ли бе,*** сте на третата минута навън..пожарната излиза на първата минута след снъобщението де факто и по норматив ,а вие след три часа..Я,*** се снимай някъде и тези не ги разправяй тук!!! ***
28
Анонимен
преди 13 годиниДавам следният пример от практиката: На телефон 160, на който отговаря пожарната се получава обаждане. Гражданинът съобщава за пожар на адрес. В същото време се получава второ обаждане на 160 от друг гражданин за пожар на същия адрес. В случая това потвърждава и диспечерите без да се забавят изпращат необходимите екипи към местопроизшествието. След 5 минути (когато екипите вече почти са пристигнали на място) от система 112 подават сигнал за същото произшествие при диспечерите от пожарната... Е?
27
домакин
преди 13 годиниТъпо чиновниче, кого точно наричаш мързелив търтей?