Снимка: Булфото
fallback

Разследването на пожара във влака София-Кардам е приключило, зам.-окръжният прокурор на Плевен Валери Мирчев.

По думите му фактическата обстановка на случая е напълно изяснена.

Очаква се всички материали от разследването в най-скоро време да бъдат внесени в прокуратурата.

„Обвинителен акт ще има и той ще бъде изготвен в законовия едномесечен срок“, категоричен бе Мирчев.

По думите му последната експертиза с експерименти с осветително тяло и крушка от същия вид като това във вагона, е доказала, че пожарът е възникнал вследствие на техническа неизправност в ел.инсталацията.

Отхвърлена е първоначалната версия, че запалването е предизвикано от дезодоранти, каза той.

Прокурорът уточни, че повече лица няма да бъдат привличани като обвиняеми.

Досега е повдигнато обвинение срещу трима души - началника на влака, кондуктора /шафнер/ и зам.-директора на поделение "Пътнически превози" в БДЖ за причиняване на смърт по непредпазливост.

Ако първите двама от обвиняемите бъдат признати за виновни от съда, ще получат наказание "лишаване от свобода" между 5 и 15 години, а заместник-директорът - до 5 години.

Наказанията ще бъдат по-ниски от посочените, ако лицата се признаят за виновни и бъде постигнато споразумение с прокуратурата, уточни Валери Мирчев.

Трагедията с влака София Кардам се разигра през нощта на 27 срещу 28 февруари 2008 г.

Тогава два от вагоните на композицията се запалиха и в тях изгоряха девет души.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

62

Sasho

преди 14 години

Tова са пълни глупости ! Влаковете са виновни.Не може да се движим с машини от 1970-та, които дори са 2-ра употробичам...

61

преди 15 години

Напомня ми на Доган и гара Буново.

60

...---...

преди 15 години

Реших да ти пиша, защото имаш изгорен приаятел, покой на душата му! Дали е атентат или съботаж точно не знам но, че е едно от двете нямам никакво съмнение> Обвиняемите имат вина главно за заключване на вагоните и за обърканите и неадекватни действия. За липсата на изправни пожарогасители е виновен в края на краищата министерът на транспората, ерго министер председателя, който се казва Сергей Станишев. А за атентата или съботажа, каквото и да е от двете освен него голяма отговорност има и един друг "хубавц", "млад" и пълен с енергия партиен лидер зовящ се Ахмед Доган, както и цалата му партийна *** под нрго. Като доказателство ще ти кажа, че каквито и да са жп вагоните все пак макар и много отдавна са проектирани и построени съгласно някакви противопожарни норми и са използвани съответните базисни материяли (които няма как да се подменят при ремонти), които имат съответните противопожарни качества. Тия със "гръмналите крушки" да ги разправят на дечицата от детската градина. Едно луминисжентно осветително тяло, което прегрява по някаква причина, пуши и страшно неприятно мирише на изгорял трансформатор или бакелит часове и дори дни преди да се запали, така че е абсурд това да стане незабелязано и неочаквано. Освен това пожар, който се разраства до такава степен и развива такава температура, в среда от трудно горими или негорими материяли, при това за секунди или броени минути, за кратко в специализираната терминология све нарича експлозия или взрив. Освен това поради степента на овъгляването всякакви експертни заключения че това е тръгнало от осветително тяло (интересно дали са посочили кое точно) имат същата стойност, както и да се твърди, че пожарътт е възникнал от прескачането искра на електростатичен разряд от пердето на прозореца на едикое си купе, понеже той бил отворен и пердето се триело от вятъра, като тази искра подпалила газовата запалка в джоба на пътника, който нищо неподозиращ кротко спял загърнат с въпросното перде. Могат даже и експериментално да потвърдят такава една възможност. Обаче брат истината ще излезе наяве, колкото тази за "самоубийството" на секретаря на Доган Амин или на патоанатома проф. Раданов. Възмездие обаче идва! Идват избори, стягай се да ги възмездим за мъртвите подобаващо!

fallback