Над 15 000 телефонни обаждания са получени в Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) за първите осем месеца на годината.

На "горещия телефон" 0800 14 800 средно на ден са правени по 90 телефонни консултации, посочват от касата.

Оплакванията на пациентите на горещия телефон са по повод на ранно изписване от болницата, преди да е настъпило сериозно подобрение в състоянието им, както и за непредоставяне навреме на епикризата след приключване на лечение и дори отказ да се даде такава, ако не се заплати.

Други чести оплаквания са свързани с откази за приемане на по-тежко болни възрастни за лечение в болница, неизвършване на контролен преглед в рамките на клиничната пътека, липса на достатъчно информация за пациента относно характера на заболяването му, както и вземането на допълнителни средства под формата на дарение за фондации, искане за заплащане при сваляне на гипс, поставяне на скъпи консумативи, без да се информира пациентът за онези, които се подават от НЗОК, искане на заплащане на нерегламентирани такси при издаването на болничен лист.

Пациентите са недоволни още, че през почивните дни и по време на годишен отпуск им е трудно да се свържат с личните си лекари, както и че са получили отказ за домашно посещение при тежкоболен или за целта им е искано заплащането на транспортните разходи на лекаря, посочват от касата.

По данни от касата здравноосигурените вече са по-добре запознати с правата си и с работата на личния лекар и по-често използват възможността за неговата смяна, когато са недоволни, за разлика от преди, когато са предпочитали да подават жалби с искания за проверки от НЗОК.

Отговор на въпросите си гражданите могат да получат и в приемната на НЗОК всеки работен ден от 9,30 до 12,00 ч. и от 13,30 до 16,30 ч.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase