Каменица пуска на пазара първата бяла бира, която се очаква да има успеха на вече утвърдените марки
fallback

Продажбите на бира през първите три месеца на 2005 г. са се понижили с 11,7% в сравнение със същия период на 2004 г. Това съобщи на пресконференция изпълнителният директор на Каменица АД Андреас Зеемюлер.

Зеемюлер уточни, че по-лошите резултати се дължат на тежките метеорологични условия за периода от края на януари до средата на март и на 50% увеличение на акциза, считано от януари 2005 г.

Общо за тримесечието са продадени 618.6 хил. хектолитра срещу 700.5 хиляди хектолитра за 2004 г.

За януари продажбите са намалели с 19.1%, за февруари с 16,6%, а за март с 5,3% до 322,7 хил. хектолитра.

„Беше едно трудно първо тримесечие“, обобщи данните изпълнителният директор на Каменица.

С най-силни продажби за периода е ИнБев -202,5 хил. хектолитра, следва Загорка със 174,4 хил. хектолитра и Карлсберг със 126,8 хил. хектолитра, като пазарните дялове са съответно 32,7%, 28,2% и 20,5%.

„Както спомена г-н Андреас Зеемюлер, имаме спад с около 12% за първите три месеца, което е основно заради лошите метеорологични условия. В България пазарът на бира е сезонен, не можем да избягаме от това. Но аз очаквам един добър сезон поради простата причина, че покупателната способност на българина леко е нараснала и това моментално се отразява на потреблението на пиво. Очаквам евентуален ръст от около 3-4% през тази година“, каза за Investor.bg Владимир Иванов, председател на съюза на пивоварите в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback
fallback