Продажбите на бира през първите три месеца на 2005 г. са се понижили с 11,7% в сравнение със същия период на 2004 г. Това съобщи на пресконференция изпълнителният директор на Каменица АД Андреас Зеемюлер.

Зеемюлер уточни, че по-лошите резултати се дължат на тежките метеорологични условия за периода от края на януари до средата на март и на 50% увеличение на акциза, считано от януари 2005 г.

Общо за тримесечието са продадени 618.6 хил. хектолитра срещу 700.5 хиляди хектолитра за 2004 г.

За януари продажбите са намалели с 19.1%, за февруари с 16,6%, а за март с 5,3% до 322,7 хил. хектолитра.

Беше едно трудно първо тримесечие“, обобщи данните изпълнителният директор на Каменица.

С най-силни продажби за периода е ИнБев -202,5 хил. хектолитра, следва Загорка със 174,4 хил. хектолитра и Карлсберг със 126,8 хил. хектолитра, като пазарните дялове са съответно 32,7%, 28,2% и 20,5%.

Както спомена г-н Андреас Зеемюлер, имаме спад с около 12% за първите три месеца, което е основно заради лошите метеорологични условия. В България пазарът на бира е сезонен, не можем да избягаме от това. Но аз очаквам един добър сезон поради простата причина, че покупателната способност на българина леко е нараснала и това моментално се отразява на потреблението на пиво. Очаквам евентуален ръст от около 3-4% през тази година“, каза за Investor.bg Владимир Иванов, председател на съюза на пивоварите в България.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase