fallback

Доколко точни са резултатите от матурата, която тази година демонстршра най-високи резултати, и има ли стъкмистика? Dnes.bg попита Цеца Петрова, преподавател в 119 СУ. Ето и нейния кратък коментар:

Неубедително звучат изявленията на министър Цоков, че резултатите от ДЗИ тази година са по-добри от миналите години.

Прозира в тези резултати стъкмистика, която спасява МОН от техническата грешка, допусната на изпита. Общественото недоволство от истинските резултати щеше да е буреносно и с основание, защото каквито и да са резултатите, изпитът е усилие. Усилието в много от случаите е и на родителите, които финансират самоподготовката.
Ситуацията в училище ме прави силно скептична към обявените резултати. За мен като дългогодишен учител е ясно, че незадоволителните резултати от изпитите са факт и че причината за тях е училищната среда. Не са виновни нито учебните програми, нито самият изпит като формат.

Алабалистики са внушенията, че образованието страда от прекалена теоретичност, че не е ориентирано към компетентности и практически умения.

Законът, който действа в системата сега, я превръща в недисциплинирана среда на безотговорност и анархия.

Миловидни са усилията на чиновниците да си припишат заслуги и да поласкаят учители и ученици с похвала. За жалост или за добро наивниците са малко…

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

39

Анонимен

преди 2 месеца

Не бих казал стъкмистика , но всеки който си направи труда да сравни задачите от тази с тези от предишните години ще му стане ясно защо са по-високи резултатите . Като се видят резултатите от независим изследване като PISA , веднага става ясно за какво ниво на неграмотност и липса на базови знания става въпрос

38

ммммм

преди 2 месеца

С УСТРОЙСТВА В УХОТО. ДА СПРАТ ИНТЕРНЕТА ПО ВРЕМЕ НА ИЗПИТ ТОГАВА ЩЕ СА РЕАЛНИ РЕЗУЛТАТИТЕ

37

32 г в системата

преди 2 месеца

Нямате представа колко излишнни неща учат децата в средното училище.Нямате представа на какъв вредно висик академичен стил са написани учебниците.Намате представа, че МОН няма никаква представа за горни две истини.Нямате представа, че никого не интересува този коментар.Поздрави на министър Цоков и тези около него. Да сте живи и здрави!

fallback