Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Образователната платформа "Школо", с чиито електронни дневници работят повечето училища у нас, не е информирала Министерството на образованието и науката (МОН) за придобиването ѝ от британския доставчик на образователен софтуер "Джунипър Едюкейшън", тъй като няма такова регулаторно изискване. Това обясниха пред БНР от "Школо". 

Още по темата

По-рано от МОН съобщиха, че сезират ДАНС и Комисията за защита на личните данни (КЗП) за придобиването на "Школо" от чужда компания и че просветното ведомство не е било информирано по никакъв начин за продажбата.

Любомир Ваньов, управител на "Школо", обясни защо МОН не е било уведомено за продажбата на образователната платформа на чужда компания.

"Защото няма регулаторно изискване, което трябва да мине одобрение", каза той.

По повод изпратеното от МОН до "Школо" писмо с искане незабавно да бъде предоставена цялата налична информация относно продажбата Ваньов коментира, че за около половин час е изпратено абсолютно всичко, каквото трябва да се изпрати.

„Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация", увери той.

Притеснения относно продажбата на "Школо" сред училищни директори, учители и родители се появиха почти веднага след новината за продажбата на платформата, съобщена в понеделник.

Притесненията са дали след промяната в собствеността училищата ще продължат да ползват по същия начин услугите на "Школо", на които се доверяват 1700 образователни институции у нас, по данни на самата българска образователна платформа.

"Школо" продължава да предоставя същата качествена услуга. Няма никаква промяна", увери Ваньов.
Относно опасенията, че след продажбата на "Школо" ще има изтичане на лични данни на български ученици, Ваньов коментира, че няма да се изнасят данни във Великобритания.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase