Снимка БГНЕС
fallback

Близо 100 000 ученици и учители са повишили и развили дигиталните си умения по проекти на МОН. Това стана ясно от думите на министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков по време на форум „Образование за утрешния ден“ в София Тех Парк. Събитието бе открито от министър-председателя акад. Николай Денков.

Благодарение на европейските средства и последователна работа вече всички участници в системата на училищното образование – ученици, учители и директори, имат своя електронна идентичност с индивидуален профил в системата на МОН. Всеки от тях има достъп и до платформата Дигитална раница, която съдържа хиляди безплатни електронни образователни ресурси по всички учебни предмети – разработени уроци, презентации, 3D модели, видеа и др.

„Това е един все още нешлифован диамант в нашата образователна система“, посочи Цоков.

По думите му последното изследване PISA показва, че там където националните образователни системи развиват такива платформи, не закъсняват резултатите. Един от примерите за това е Естония, където резултатите на учениците не паднаха, а се повишиха след пандемията, пише БГНЕС.

„Смислената дигитализация и използването на ресурси, които са разработени от учители за учители, е наистина възможност да се промени позитивно нашата образователна система“, посочи министър Цоков. По думите му развитието на Дигиталната раница ще продължи с нов проект по програма „Образование“.

Oще по темата

В МОН вече е сформирана широка експертна комисия от над 40 специалисти от различни сфери, които ще изработят визия за смислено внедряване на технологиите, включително рамка за използване на изкуствен интелект в българското училище, стана ясно по време на форума. „Образованието за утрешния ден е свързано с много сериозни предизвикателства. Днес трябва да формираме умения у децата и учениците да се справят по-успешно с предизвикателствата на бъдещето.“, изтъкна министърът. По думите му изследване от преди няколко години е показало, че 65% от днешните първокласници ще работят професии, които още не съществуват. Професиите на бъдещето са свързани не само са ИТ умения, а и с грижа за човека, посочи Цоков.

“В следващите седмици ще бъде представен стандарт за качество в училищното образование”, съобщи още министър Цоков. Изготвят се и нормативни промени, с които да се гарантира по-голяма образователна и психологическа подкрепа за децата в детските ясли.

“Класическата класно-урочна система трябва да бъде променена и подобрена. Необходима е и промяна в учебните програми - да станат по-рамкови и компетентностно ориентирани”, посочи министърът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

17

Анонимен

преди 4 месеца

Да върнат системата от преди 1989 година и да спратя всякакви реформи, които нищо добро не донесоха.

16

Анонимен

преди 4 месеца

Референция към Заглавието - Много ясно, че тр. да се промени! Аз помагам на две 4-класнички и един петокласник по математика. 4етвъртокласничките съм ги изкарал на ниво вече след уроците, които ще вземе класа до края на срока, даже малко по-натам! И всичко смятат и всичко разбират, като им го обясня аз, а в у-ще - не разбират.... Петокласника е малко по мързелив, ама и там от двойка в началото - сега се борим за петица за срока ))) Значи не е САМО този учител по математика така мислещ! ))

15

Анонимен

преди 4 месеца

В статията така и не става ясно как ще се промени тая класно-урочна система. Ако директно попитате мнистърът, и той няма да знае. Политици, сър!

fallback