Снимка: Pixabay
fallback

Да бъдат намалени домашните работи на учениците предложи Министерството на образованието след поредица от сигнали и жалби от родители. По-голямата част от учителите обаче са на мнение, че подготовката на децата вкъщи не трябва да бъде регламентирана в наредба.

Даването на домашни работи е спорна тема сред учителската гилдия. Според някои предподаватели домашната работа е формално занимание така, както е заложена в момента.

"Без да дам домашна работа аз много бързо мога да разбера каква е била домашната заетост на ученика и подготовката му за моя час, защото домашна работа е да седнеш, да поработиш с учебника", обясни учителката Цеца Петрова пред БНТ.

Преподавателите приемат като възпрепятстване на тяхната работа предложението на министерството на образованието работи да бъдат регламентирани.

"Мисля, че българското училище има нужда от много по-сериозни реформи, отколкото тази - да има ли домашна работа, в какъв обем да бъде тя или да няма. Непрекъснато говорят за правото на учителя да решава да избира, а в същото време се опитват да регламентират дори това какви да бъдат отношенията на учителя и ученика в обучителния процес. За мен това е грубо вмешателство", коментира Цеца Петрова.

Мненията на родителите по въпроса са разнородни.

"Аз мисля, че е хубаво да има домашни работи, но те да не са прекалено много, защото качество и количество са различни неща. В нашата система има прекалено много количество и това забавя усвояването му и съответно децата не могат да се адаптират към толкова много информация", обяснява Виолета Костова.

"Не трябва да се дава домашна работа на учениците. Те трябва да правят всичко в училище. Има занимални. Те трябва да играят и да спортуват след училище", смята Жени Изарбалиева.

Дали количеството домашни работи ще бъде регламентирано в наредба или решението ще остане изцяло в ръцете на преподавателите предстои да разберем.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

60

An

преди 8 месеца

Финландският образователен подход показва на света, че когато става дума за домашна работа, по-малкото е повече. Струва си да се спомене, че светът е уловил тази идея и според последния доклад на ОИСР средният брой часове, прекарани от учениците да си пишат домашните, е намалял в почти всички страни по света.И така, какво знае Финландия за домашните, което останалият свят не знае? Няма лесен отговор, тъй като успехът на образователната система във Финландия се осигурява от много фактори, като се започне от нивата на бедност в страната през политиките за родителски отпуск до наличието на пр

59

Анна

преди 8 месеца

Много некомпетентни коментари! Повечето явно на хора без деца! От първи клас пиша домашни с детето ми по 3-4чна ден след училище. Тия много знаещите и разбиращи да вземат да прочетат за образователната система в скандинавските страни например! Най-доброто образование, без тонове домашни както у нас, всъщност без никакви домашни. Но там и учебния процес е различен! Не е като тук, от времето на соца. Който иска може да почете и да се поинтересува, вместо само да философства

58

Анонимен

преди 8 месеца

И аз съм родител. Браво на МОН за прекратяване на учителското насилие над децата и родителите! Безумните учители е време да бъдат вразумени!

fallback