Снимка БГНЕС
fallback

Учителите не бива да дават задачи за писмено изпълнение на учениците по време на ваканции. Това предвиждат промени в наредбата за оценяване на резултатите от обучението на учениците, предложени от новия екип в просветното министерство.

Неотдавна просветният министър обеща промени в няколко наредби, сред които и за оценяването.

От МОН аргументират предложението си с думите, че са получили сигнали и жалби на родители за претоварване на учениците вследствие на "нецелесъобразно задаване на домашните работи и големия брой изпитвания по учебните предмети". Затова и в съответната наредба се предлагат редакции, които да намалят натовареността на учениците чрез оптимизиране на изпитванията по отделните предмети и броя на оценките за учебния срок, както и чрез определяне на изисквания за броя на задаваните домашни работи през учебната седмица, посочва "Сега".

Новите текстове гласят, че за "затвърдяване на нови знания и усъвършенстване на практически значими умения преподаващият учител може да оставя на учениците за самостоятелното писмено изпълнение извън учебния час една до три задачи". Обемът на задачите ще се определя в зависимост от урочните цели и възрастовите особености на учениците. Те може да се дават за цялата паралелка, за отделна група ученици от паралелката или за отделен ученик.

Oще по темата
На учениците от 1-ви до 4-ти клас задачи за самостоятелно писмено изпълнение по български език и по математика ще могат да се поставят не повече от 3 пъти в една учебна седмица, а по останалите учебни предмети - не повече от веднъж.

"Задачи за самостоятелно писмено изпълнение не се задават през ваканции", предвижда още проектът. В момента много от учителите възлагат такива с аргумента, че през ваканциите децата забравят материала.

Министерството предлага и намаляване на броя на оценките, въз основа на които се формира срочната оценка за съответния учебен предмет. И занапред по учебните предмети, изучвани с до 2 учебни часа седмично, ще са нужни поне две текущи изпитвания, а за тези, изучавани с 2.5-3.5 часа седмично - поне 3 текущи изпитвания. При предметите обаче, които се изучават с по 4 и повече часа на седмица, текущите задължителни оценки се намаляват от 4 на 3. Освен това по всеки модул от профилираната или професионалната вече ще е нужно само едно текущо изпитване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

24

Един учител по БЕЛ

преди 9 месеца

Много обичам работата си. Но след поредните глупави приумици се замислям дали си заслужава... Аз се мъча да ги науча на български език, да са грамотни, да се гордеят с произхода си, да съхранят родината и нацията, а то какво?! Сега чуят ли за 3-те оценки, ще има "нямате право, госпожо, да ме изпитвате", после "нямате право да ми давате за домашно да пиша есе" и накъде ще отидем?! Ще станем по-неграмотни от най-оплювания етнос в Европа. Дайте да се вдигнем най-после и да искаме образование на нив

23

Бай Х

преди 9 месеца

Учителите да започнат да учат децата, вместо да чакат банкоматът в края на месеца. На учителите не им се преподава и на децата не им се учи. Както е писал един човек по- долу, децата да ги учат на неща, които наистина ще им помогнат в живота. 90% от нещата, които ги учат сега са само отчитане на дейност. Бих искал да попитам каква част от предметите , които сте ги учили в училище и в университета са ви помогнали в живота?

22

Лудото Ленче

преди 9 месеца

Учителите трябва да учат децата ни и да изискват от тях !!! След идването на "демокрацията" си разбихме държавата и всичко в нея започвахме поголовно да унищожаваме за да се принизим до така наречените "западни стандарти" ,които ни налагаха упорито а ние приемахме безкритично и възторжено !!! Този "министър" е поредния унищожител !!!

fallback