Снимка: БГНЕС

Средното образование в момента в България се намира в много ключов етап от развитието си. Има възможност да се направи осезаем скок напред в дигитализирането на учебния процес. Страната ни ще получи доста средства по Фонда за възстановяване и устойчивост, част от които са за образование. Така всяко училище ще получи стотици левове за създаването на СТЕМ центрове. Това каза Станислав Христов, мениджър "Бизнес развитие" към Центъра за творческо обучение, в предаването „Бизнес старт” с водещ Роселина Петкова.

Подготовката на учителите и тяхната квалификация ще бъдат ключови, за да може, когато се осигури този СТЕМ център с различни технологии в него, те да са се чувстват добре подготвени, да се чувстват в свои води и да работят с тези неща, подчерта Христов.

Центърът за творческо обучение пренася добрите световни практики в българското образование, като се опитва да ги адаптира по възможно най-добрия начин за нашата реалност, така че учителите да имат най-голяма полза от това и съответно учениците да се възползват по най-добрия начин от знанията, които получават от учителите, разказа събеседникът.

"Чрез програмата ни, наречена Google сертифицирани трейнъри, се подготвят  хората, които на практика обучават учители да работят с технологиите и за това как да направят ученето по-интересно”.

Най-успешният модел, който сме адаптирали за българското образование, е учениците да ходят на училище с лаптоп без раница пълна с учебници и тетрадки.

"Вчера завърши първата паралелка, която започна работа по модела през 2018 година в езикова гимназия „Иван Вазов” в Пловдив. Вече 100 училища работят по този модел в цялата страна, а паралелките са около 500... Когато учениците работят по този модел, те се чувстват много по-ангажирани в самия процес, защото не са пасивни получатели на информацията, а активно я създават”, изтъкна Христов.

По думите му използването на дигиталните технологии не означава, че децата задължително трябва да не са във физически контакт.

"Дигиталните технологии е редно да се използват и в класната стая. Именно тук е ролята на учителя да направи така, че технологиите да не са самоцел, а да имат добавена стойност за учениците и за това какви знания получават  те. Тоест не да се научим да работим на компютър, а да използваме компютъра като инструмент, който ни дава знания”, категоричен бе събеседникът.

Целия разговор може да видите във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase