Снимка: БГНЕС
fallback

Повече часове по български език и литература, математика и география ще имат учениците в прогимназиалните класове от 15 септември 2022 г.

Това предвиждат обнародвани днес промени в Наредба 4 за учебния план, предложени от екипа на бившия министър акад. Николай Денков и одобрени от наследника му проф. Сашо Пенов.

Часовете се увеличават с половин час седмично и по трите предмета. По български език и литература промяната касае V и VI клас; по математика – V, VI и VII клас; по география – V клас.

Така седмичния брой часове за петокласниците се увеличава с час и половина (51 часа повече годишно); на шестокласниците – с един час (36 часа повече годишно); на седмокласниците – с половин час (18 часа годишно).

Oще по темата
Продължителността на учебния час се намалява от 45 на 40 минути - предвиждат обнародвани също днес промени в здравна наредба. Те предвиждат задължителните и избираемите учебни часове в седмичното разписание да са:

- I клас – 22 учебни часа с продължителност 35 минути, като два дни са по пет учебни часа;
- II клас – 23 учебни часа с продължителност 35 минути, като три дни са по пет учебни часа;
- III и IV клас – 27 учебни часа по 40 минути, като два дни са по шест учебни часа;
- V и VI клас – до 32 учебни часа по 40 минути, като два дни от седмицата са по седем учебни часа;
- VII клас –до 32 учебни часа по 40 минути, като два дни от седмицата са по седем часа;
- VIII до XII клас – 32 учебни часа по 45 минути, като два дни от седмицата са по седем часа.

Училищата имат по-малко от месец да променят учебната си документация и програмите в училище.

През учебната 2022 – 2023 година учениците, постъпващи в VII клас, вместо учебния предмет компютърно моделиране и информационни технологии ще изучават учебния предмет информационни технологии с общ брой 36 задължителни учебни часа годишно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

33

Мислещ

преди 1 година

Има ли значение дали знаят родния си език или не щом те незнаят онова, което ги интересува. Една от причините толкова хора да станат подреждачи в Кауфланд са изискванията на МОН, които срутват целия живот на един човек само защото не знае, къде да сложи препинателен знак и т. н.. Дори да става въпрос за роден език, езикът си остава само език, а и ненаучаването му не от значение в живота, така де ще умра ако не знам къде се слага запетая? Свещенни глупости!

32

Анонимен

преди 1 година

си език или не щом те незнаят онова, което ги интересува. Една от причините толкова хора да станат подреждачи в Кауфланд са изискванията на МОН, които срутват целия живот на един човек само защото не знае, къде да сложи препинателен знак и т. н.. Дори да става въпрос за роден език, езикът си остава само език, а и ненаучаването му не от значение в живота, така де ще умра ако не знам къде се слага запетая? Свещенни глупости!

31

Една българка

преди 1 година

Чета публикацията и не виждам нищо смущаващо в това, че учениците трябва да учат малко повече родния си език и литература, математика и география. Чета и коментарите, и ми настръхват косите, че българинът е паднал толкова ниско, че не може да осъзнае необходимостта от това децата им да научат нещо повече. Да, вярно е! Българският ученик е с голяма седмична натовареност, но това, драги дами и господа - родители, е поради многобройните часове по чужди езици.

fallback