Снимка: Bulgaria ON AIR
fallback

В разгара на кризата с конкурсите за близо 450 директорски места, които бяха спирани заради съдебен спор възникна идея за избор на директори. Според авторите й може те да бъдат избирани от учители и родители, смята директорът на 51-во училище в София Асен Александров.

Предложението е 50 точки да се дават от учителите и 50 точки от родителите при кампания, подобна на избора за кмет на населено място.

"От първите години каквото и да ставаше винаги сред учителите и общността се говореше, че конкурсите за директори са нагласени. Моето предложение не е чак толкова нестандартно. През 1992 година кандидат-директорите показваха своята програма и концепция пред педагогическите колективи. Сега разширявам това нещо. Те биха могли да обяснят своята концепция и пред родителския актив. Със средствата на дистанционното обучение представянето на концепцията може да бъде пред всички родители. По този начин родителите и учителите ще могат да изберат и отделят своя кандидат", обясни директорът на 51-во училище "Елисавета Багряна" в София и председател на Сдружението на директорите в средното образование Асен Александров в "България сутрин".

Той посочи, че родителите и учителите могат да направят класиране на кандидатите. По думите му идеята е ролята на учителите и родителите да е блокираща.

"Провокирах с поста си цялата система. Няма как да не се включат важните фактори като община, МОН и ако става въпрос за професионални училища - и работодателската камара. Но компонентът родители и учители трябва да бъде достатъчно важен и тежък", отбеляза Александров пред Bulgaria ON AIR.

Директорът коментира предложението на синдикатите за директори да се избират кадри с управленски опит минимум 5 години. Според него това би стеснило доста кръга на възможните кандидати, което също е дискриминация. Той настоя, че в момента процесът на избор на директор е блокиран именно по дискриминационни причини.

"Моето предложение въвежда елемент на изборност на директорите, тоест те трябва да бъдат одобрени от самата родителска общност. Ако един директор показва добри качества, не виждам защо трябва да го сменяме служебно на всеки 4 години. По-скоро не одобрявам идеята за мандатност", заяви Александров.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

18

До 17

преди 1 година

А защо трябва да стоят вечно, защото са на някого хора. Всички знаем как се става Директор и какви връзки трябват. Не можете да ме убедите, че всички са компетентни и знаещи. Натискът е за централните софийски училища. Съмнява ме да се натискат за покрайнините.

17

учителка

преди 1 година

Пет години не са достатъчни, за да се докаже един директор става, или не става. В първите пет години той се учи-учи го практиката. И когато горе-долу вече е навлязъл в материята със знания и компетентности, трябва да бъде сменен. Глупаво е. Така на всеки пет години все някой ще се учи да управлява и няма да се стигне до никъде. Ако след атестацията, която е на 4 години всичко е наред, не виждам смисъл директорът да бъде сменяван.

16

Анонимен

преди 1 година

До стига вече А кво, некви млади и "завършили Харвард" ли искаш? Не виждаш ли, че "поколението Z" е лeш!

fallback