Министърът на образованието Николай Денков заяви днес във Варна, че от матурите постепенно ще отпаднат всички въпроси, които са свързани със зазубряне и от учениците ще се очаква да могат да защитават аргументирано собствени тези и да изразяват мислите си.
Тази година организацията на държавните зрелостни изпити ще бъде много сложна, тъй като с промените в законодателството броят им е много по-голям в сравнение с предходните години, уточни той.
Денков припомни, че е разговарял с лидерите на двете основни браншови организации на превозвачите и те са поели ангажимент да не пречат на движението преди 9 часа на 18 май, когато е изпитът по български език и литература, предаде БТА.
Той изрази притеснение, че от страна на работещите в градския транспорт в София има индикации, че няма да се съобразят, че на този ден се решава бъдещето на децата и са готови да протестират от 8 часа сутринта. Изпитът започва в 8:30 и призовавам преди този час да не се пречи на нормалното движение, каза Денков.
Николай Денков допълни, че в центровете децата ще имат възможност да учат и български език, което да позволи на 15 септември да се включат в образователната система.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
17
Анонимен
преди 1 годинаВсичките въпроси трябва да са такива. И да се преустанови практиката с преписване и подсказване, на която се крепят 75% от резултатите над двойка.
16
Анонимен
преди 1 годинаС матурите нещата винаги са нагласени. Държавата няма нужда от скандали и почти всички хлапета ще минат успешно изпитите, защото с тях се влиза в университетите . После в 1 курс ще ги дообучават по български език, но и там ще си затворят очите към незнанието им и ще ги пуснат нагоре. Накрая дипломка без каквото и да е покритие.
15
Анонимен
преди 1 годинаПо наше време матурата по литература беше тема. Можехме и да се освободим, ако имахме 5 или 6. Ама при нашия другар Христов по БЕЛ, беше мъка да ти пише повече от 4. За 3 ти пишеше, ако си прочел произведението, биографията на автора, да можеш да кажеш какво е искал да каже автора, да тълкуваш произведението.