"Не можем да намерим добрата идентичност, ако разчитаме на това, което получаваме отвън като идеи за идентичност. Самото образование сега е насочено по-скоро към това да ни дава някакви теоретични познания и до известна степен практически умения, които после доста имаме да наваксваме. То не обръща толкова внимание на индивидуалния потенциал. А факторите, които въздействат върху това, не позволяват много такива механизми да се разгърнат",  каза дизайнерът Маргарита Асадурова в дискусията на Bulgaria ON AIR "Бъдещето: Образование". 

 
 "Идеята за идентичност не е нещо, което е непознато за нас, но то става обект на научни изследвания съвсем скоро. Самата концепция се очертава като един сложен процес, с който предстои да се запознаем всички в обществото. Виждаме в тези времена, които са малко по-бурни, че темата за идентичността за всеки човек ще се окаже решаваща. Това е нещо, което предстои на хората, които ще навлязат скоро в сферата на образованието и оттам нататък в живота", допълни Асадурова
 
Според нея проблемът с идентичността е, че той е изключително сложна концепция, която има както социален характер, така и психологически процес.
 
"Самото общество ни показва какви са влиянията на социалните фактори в нашия живот. И това, което ще предстои и на хората, които сега се учат, е да видят как обичайни фактори - средата, медийните интерпретации на обществото, националните ни дадености, вече разминават много сериозно своите граници заради динамиката в обществото. Каквото и да учим, не се знае в един момент къде ще ни отведе животът, нашият интерес и любопитство", коментира дизайнерът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase