Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

2/3 от родителите споделят, че имат висока степен на ангажираност с обучението и подготовката на домашните на своите деца. При начален етап процентът е най-висок (около 75%), докато при гимназиален етап намалява. Това сочи анализът от проучване за нагласите на родителите и трудностите, които срещат при обучение от разстояние, каза пред "Монитор" един от неговите автори проф. д-р Галин Цоков, директор на Департамента за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти.

Oще по темата

Анкетата се прави във връзка с подготвения от проф. Цоков и екипа му наръчник със съвети за родилите по време на онлайн обучението. В края на ноември в проучването се включат 8 767 родители, които са почти равномерно разпределени в трите етапа на обучение и видове училища.

Родителите посочват, че отделят средно по 2 часа средно. За да са сигурни, че децата в начален и прогимназилаен етап няма да изостанат с уроците, те отделят поне 2 часа и половина, а в някои случаи и повече. При по-големите ученици, родителите им хвърлят по едно око как са се справили в рамките на час. Около 1/5 от попълнилите анкетата споделят, че им се налага и да преподават учебно съдържание.

В анкетното проучване участват и 1612 учители, като 40% от тях преподават на гимназисти и по 30% на начален и прогимназиален етап. Половината от педагозите споделят, че родителите качествено подпомагат децата си. 11% то родителите и 18% от учителите споделят, че има и форми за съвместно преподаване. „Родителите влизат в онлайн платформите, помагат с проверката на домашните. Това положителна тенденция , подобрява се връзката с ангажираните родители”, смята Цоков.

Учителите също подпомагат родителите в рамките на час-час и половина всеки ден. Това понякога обаче се случва в късните часове или по-рано през деня.

„Това води до опасност от професионално прегаряне на училите, защото работят активно и след работно време, повече от 8 часа – 4-6 часа уроци, проверка на домашно, комуникация с родителите във вайбър“, обясни експертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

Intel Inside

преди 3 години

Навремет,о след първи клас, всички деца стояха сами вкъщи и се подговяха сами, на занималня бяха само двойка.джиите и мало.умниците. Днес до 5 клас ВСИЧКИ са на занималня - от класовете на децата ми 22ма са на занималня, 4ма не са. Задачите за домашни и контролни се решават от госпожата в занималнята. Външното оценяване след 4 клас е пълна смешка. Същите учителки от училището си ги пазят и проверяват.

12

Анонимен

преди 3 години

bravo, togava da vnesem oste hora, deca ot chujbina...te stom s edno - dve deca se spraviat, mogat sa pomagat i na oste 5-6 hora, deca ot chujbina...da si stapiat na krakata, da stanat nezavisimi i dobri rabotnici...za bg ikonomika...

11

Анонимен

преди 3 години

Ми то това си е задължение на родителя, независимо от формата на обучение. Преди години нашите родители също работеха, а ние бяхме ученици, ама като се прибере и като каже със запретнати ръкави": разказвай, да видя и домашните!" Да не мрънкате много, ами си обръщайте внимание на децата!

fallback