Снимка:Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg
fallback

ЮНЕСКО предупреди, че нови 20 процента от ученици по света през 2020 г. не са придобили основните умения за четене, очаквани за възрастта им поради частичното затваряне на училищата по време на пандемията.

"Броят на децата с проблеми с четенето се е увеличил със 100 милиона, достигайки 584 милиона през миналата година, което е увеличение с повече от 20 процента, което неутрализира напредъка, постигнат през последните две десетилетия", се казва в подробен доклад на ЮНЕСКО, в който се говори за "катастрофа на поколение".

Този ключов показател измерва способността за четене на децата във втори и трети клас на началното училище всяка година, което е основно знание, което, ако не е солидно, може да попречи на образованието на учениците в дългосрочен план, предава БГНЕС.

ЮНЕСКО се опасява, че ще последва десетилетие на прекъсване поради пандемията, и призова за извънредни усилия, като въвеждане на курсове и стратегии за компенсиране на този недостиг.

"Образованието трябва да бъде приоритет в мерките, предприети заради здравна криза и в плановете за възстановяване. Международното сътрудничество трябва да бъде мобилизирано, за да се спази основното право на образование и да се осигури приемственост в обучението", заяви генералният директор на ЮНЕСКО Одри Азуле преди международната среща на министрите на образованието в понеделник.

В доклада се посочва, че 65% от правителствата на страните с ниски доходи са намалили финансирането за образование, в сравнение с 35% от страните с високи доходи.

„Загубите от учене“ ще бъдат най-високи в Латинска Америка и Карибите и в Централна и Южна Азия.

Училищата са напълно затворени в около 30 страни, включително Мексико, Унгария и Саудитска Арабия. Образователните институции са напълно отворени в около половината свят (107), главно в Африка, Азия и Европа.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

28

Били Спасителят

преди 3 години

До До 3Да, сериозно. Всъщност децата, както всички нормални хора търсят подкрепяща среда и хора, които ги разбират. Никое дете с нормално развитие не ограничава представата си за себе си като за "дете". Това е условност, която върастните са приели, но не присъства в набора на себеосъзнаване в децата, докато не им бъде вменена. Затова свободно общуват с всякакви хора. Ако Вашето малко дете предпочита среда на деца пред общуването с Вас това е защото не чувства разбиране и взаимност от Вас.

27

до 29

преди 3 години

И що не може да си напише името? Това трябва да може да го прави преди да е тръгнало на училище, както и да чете. Май едни родители са си проспали задълженията. Много е лесно да пафкаме цигарка в кафето или парка, докато *** пие вода от локвата, щото вездесъщата му майка си гледа само в телефона и нищо не я интересува.

26

Анонимен

преди 3 години

Спокойно! ЮНЕСКО може да не се шашкат. То вече доведе. Елате, вижте - втори клас деца не могат да си напишат името.

fallback