Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

42,5% от работещите в системата на образованието биха се ваксинирали, сочи проучване на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".

В много градове този процес започна и върви, макар и бавно, в стройна организация, отчитат синдикатите. От там отбелязват, че все още има работещи в образователните институции, които се колебаят, а около 15% категорично заявяват, че засега няма да се ваксинират.

Още по темата
"МОН заяви, че ще прави национално проучване за причините, поради които някои образователни работници не искат да се възползват от ваксините, което едва ли ще установи нещо, което да поражда стратегия. В момента образователната система е спокойна и задаването на много въпроси би я разлюляло", се чете в позицията на Синдикат "Образование".

От там отчитат, че при условие, че ваксините са доброволни, Синдикат "Образование" ще адмирира ваксинирането, но при гарантиране доброволния принцип и запазването на авторитета на учителя!

По въпроса за отпадане на външното оценяване след четвърти клас, респондентите в системата на образованието са категорични, като 80,6% са за неговото отпадане.

Във връзка с идеите за започване на учебната година преди 15 септември, 89,7% от учителите не подкрепят тази идея, като този дебат отпада и е поредният с безсмислени аргументи, отчитат синдикатите.

От проучването става ясно още, че 86,1% от учителите не подкрепят удължаването на учебната година.

Постоянното удължаване на учебното време през последните 10 години, неимоверно много натоварва българските учители, като това увеличава брутално нивата на професионалния стрес и прагаряне в учителската професия. В процес на европейско изследване е повишеният бърнаут ефект при работата в електроно обучение от разстояние, се чете още в позицията на Синдикат "Образование".

От там изявяват своята позиция за генериране и надграждане на образователни политики в посока занимания по интереси, социализация на учениците и тяхното приобщаване в училище. Но синидкатът ще се бори твърдо за това да има хармония в товаренето на учителите. Както един директор не може да управлява повече от едно училище, както един министър не може да бъде успешен с няколко министерства, така и учителят има предел на способността да бъде натоварван. Нека МОН да назначи повече педагози и специалисти, които да не преподават пряко, а да се занимават с учениците в извънкласните дейности, както се случва във Финландия, Дания, Англия и много други държави, пишат от Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase