Снимка: БГНЕС
fallback

Просветният министър Красимир Вълчев призна, че ще настоява училищата да останат колкото е възможно по-дълго отворени и да не се взимат централни, а локални решения за преминаването на дистанционно обучение.

Според него е факт, че при дистанционната форма на обучението има по-големи пропуски. "Онлайн обучението не е пълноценен механизъм, то е компресорен механизъм", посочи той.

Oще по темата
Вълчев е убеден, че при учениците, които не се включват в онлайн обучението, играят не само социално- икономически, но и културни фактори.

"Факт е че през пролетта 10% от децата не участваха ефективно в онлайн обучението, но по принцип 15% са децата, които не ходят на училище редовно и това се оказа ключово", каза той.

А конкретно за малцинствените групи той посочи, че през последните години се увеличил броят на родителите, които няма отношение към образованието на децата си.

"Колкото по-рано бъдат включени децата, чийто майчин език не е български, толкова по-добре се справят и стигат до гимназиален курс. До 92% стигна процентът за 5 и 6 -годишните. Остава обаче предизвикателството да задържим тези деца и да ги накараме да ходят на училище", каза Вълчев.

Заради пандемията от коронавируса мобилните групи, които търсиха учениците по домовете им, са възпрепятствани, но учителите се обаждат на родителите, когато детето не е отишло на училище или е закъсняло, обясни още той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

102

>:(

преди 3 години

Аз нямам нито лаптоп нито таблет

101

Анонимен

преди 3 години

За затвора си ,ей!

100

Анонимен

преди 3 години

Предпочитам лаптопа! Лаптопа не ме бие! Не ми казва, че съм грозени че е било решка,че съм се родил, а като се оплача, директора не миказва, че лаптопа е син на богат дарител, следователно че аз съм злетак ...УАУУУУУУУ ууууаааааа У

fallback