fallback

Министърът на образованието Красимир Вълчев призова технологиите да се въвеждат внимателно и разумно при децата в началните класове. Нужни са базови дигитални умения, защото днешните деца ще са активни през следващите 40-50 години, а тогава светът ще се промени много, допълни той.

"Ако искаме повече деца, подготвени с дигиталните умения за бъдещето, трябва да ограничим екраните в живота им - особено в ранните години", призова Вълчев на конференция в Пловдив на тема как се отразяват новите информационни технологии на децата от 3 до 11 г.

Последните 10 години има промяна на поколенческите характеристики заради навлизането на информационните технологиите. В бъдеще ще се изискват още по-мащабни дигитални умения.

Министърът заяви, че трябва да се ограничат екраните в ранната детска възраст, защото те увреждат на емоционално ниво. Според изследване те пречат при образуване на мозъчната кора, финната моторика, двигателната активност, допълни Вълчев.

Да, нужна е дигитална грамотност, но да се вкарва по разумен начин, настоя министърът и запита "подходящо ли е да има телевизори в детските градини?".

"Много детски градини нямат достатъчно пари, но купуват телевизори, защото така е по-лесно да пуснат детско вместо да изведат децата навън да играят", каза той.

По думите му искаме да развием въбражението, емоционалността при децата, а устройствата водят до плитко учене, и плъзване по информацията.

Много родители са свикнали телевизора да работи непрекъснато, независимо дали има дете в стаята или не, каза  министърът.
 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

51

Анонимен

преди 3 години

Как с маската пред устата да надвикаш толкова немотивирани индивиди бе???

50

Анонимен

преди 3 години

А що ме влезеш в клас с 27-28 едрички тийнейджъри без маски???

49

Анонимен

преди 3 години

Министър Вълчев, обещахте видео обучение по телевизията на карантинираните ученици и други, които са избрали обучение от вкъщи. Липсва. Учителите обучават паралелно от класната стая присъстващите ученици и тези от вкъщи на интерактивна дъска. Вие изглеждате умен човек. Известно ли ВИ е, че този процес е много по-бавен и зависещ от техниката и интернет връзката. Един учител по математика за 40 минутен час НЕ може да предаде целия нов урок и учениците трябва да го доучват сами. За един учебен час по математика могат да се решат по-малко задачи и т.н. Въведете за цялата страна дисанционно обучени

fallback