Снимка: БГНЕС
fallback

Високите рискове от отпадане, които по принцип съществуват в българската образователна система, се наслагват с рискове от ниска мотивация и ниска ангажираност в онлайн среда. Това каза Асенка Христова, Институт за изследване на образованието, в предаването “Бизнес старт” с водещ Живка Попатанасова.

Христова отбеляза, че начините за увеличаване на ангажираността на учениците изискват сложни механизми.

"Онлайн ученето е характерно с това, че ограничава социалните взаимоотношения. По-добрият вариант е в такава среда, особено при по-малки ученици, да се организира синхронно обучение”, обясни тя пред Bloomberg TV Bulgaria.

Според експерта учителите трябва да имат нов подход за създаване на ангажираност в онлайн среда - повече усилия за групова работа, за проекти, за взаимодействие между самите ученици.

Гостът отбеляза, че за момента няма еднозначен отговор доколко успешно е било дистанционното обучение по-рано тази година.

“Зависи каква е целта на този ескперимет - дали е да замени изцяло ученето в класаната стая, или децата да не пропуснат като цяло знания”, коментира Христова.

Целият разговор - във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

19

Колега ?

преди 3 години

В Търговище има недостиг на учители. Ковида се разширява. Изпратете репортери и информирайте обществото. И там живеят хора. Мечката играе в двора на съседите.

18

Huawei P smart

преди 3 години

Аз съм ученик и честно казано не ми е проблем че няма да съм толкова социаленИ без това съм тормозен в училище...

17

Анонимен

преди 3 години

"вода носите, за да ни убеждавате, че онлайн обучението е пагубно за децата"....неее, не е само онлайн обучението пагубно за децата, а в комбинация с изолацията, стреса, постоянната тревожност около тях, насаждането на вина, че ще са виновни за заразяването на родителите и бабите си... светът е полудял...

fallback