Снимка: БГНЕС
fallback

Имаме намерение да предложим интегрален изпит в седми клас от 2022/2023 учебна година, но е необходима добра комуникация с учителите и родителите, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на пресконференция в МОН в отговор на въпрос дали ще има интегрален изпит след седми клас и кога се предвижда да бъде въведен.

Сега учениците в седми клас имат национално външно оценяване по български език и литература и по математика, с оценките от които кандидатстват за прием в гимназиите, но има и мнения, че трябва да има и въпроси от природните и обществените науки.

Oще по темата
"Част от аргументите за интегралния изпит са свързани с това, че не можем да пренебрегнем природните и обществените науки, а математиката, българският език и литературата са атестат за придобитите компетентности на учениците", обясни министър Вълчев, цитиран от "Дарик".

"Не го правим само заради учителите по природни и обществени науки, а го правим, защото всеки ученик трябва да придобие хармоничен микс от знания, умения и компетентности. Всеки изпит и този преход, който се опитваме да направим към компетентностния подход, предполага да има по-малко заучаване, наизустяване, правим и промени в учебните програми по природни науки и по география. Тя е и природна наука, но и обществена наука."

"Изчистваме голяма част от понятията и искаме децата да формират интелигентност, да са четящи, да изградят умения и ако се погледне изследването PISA, се вижда, че прилича повече на изпит за интелигентност, на тест за интелигентност", коментира министър Вълчев. Той отбеляза, че и у нас трябва да направим този преход.

"Много ми се иска да успеем да мерим формираната интелигентност на учениците в резултат на натрупването на знания, но не на конкретни знания, а в резултат на това, че сме успели да ги направим четящи хора, и по този начин - те ще бъдат знаещи и можещи", заяви образователният министър.

Имаме едно прекалено фиксиране върху изпитите след седми клас и то е заради това, че те определят - малко или много, по-нататъшните образователни и житейски възможности на детето, коментира министър Вълчев. Той добави, че "се получава едно нежелано стратифициране на системата на гимназиалното образование и се иска по-голям брой училища и повече професионални гимназии да бъдат желани от учениците в гимназиален етап".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

14

Денис

преди 4 години

Просто нямам думи! Не престават да мъчат децата. Каква е целта им - не знам. Искат да направят учениците мъченици! Те едвам се справят с двата изпита! А камо ли и с други второстепенни предмети! Само нови простотии! Искат да няма вишисти, а работници! Само красивата ни природата не стига, за да сме нормална красота. Говорят как не трябва да напускаме България, ама в същото време я съсипват! Просто...! И не само образователната система е скапана, а и всичко останало в цялата ни страна!!!

13

Кирилов

преди 4 години

Изпитите в 7 клас трябва да си останата Българск език и Математика.Проблема не е в изпитите, а в броя на часовете по български и математика.Изучават се много излишни и остарели неща.Да се премахне домашен бит и техника - това е губене на време и ресурс.По история да се учи само история на България.Защо им се пълнят главите с древногръцка, древноримска и египетска история.Със знания за египетски пирамиди икономика не се прави.Същото е с и с географията.А в горен курси за какъв Х учат психология

12

Спокойна

преди 4 години

Побъркаха и деца, и родители! Всяка година нови измислици без грам образователен ефект.

fallback