Близо 44 хиляди деца са били записани в училище за две години, след работата на екипите по Механизма за връщане в образованието, каза пред журналисти в Сливен министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Приблизително 4 хиляди са отпаднали вторично, допълни той.
По думите му трудно е да се отчете каква част от децата са в чужбина, като от близо 260 хиляди деца, които екипите са започнали да търсят в началото, 160 хиляди са били в чужбина.
Според Вълчев предизвикателството пред образователното министерство е да накарат учениците да ходят редовно на училище. Той определи посещаемостта в проблемните училища между 40 и 50 процента.
Министърът подчерта, че е бил увеличен приемът в системата на професионалното образование от 48 на 56 процента, а децата са стимулирани чрез допълнителни стипендии, въвеждане на дуална форма на обучение. Целта е да се посрещне очакваният недостиг на пазара на труда.
Вълчев присъства днес на откриване на учебна работилница в ПГ по текстил и облекло "Добри Желязков", оборудвана по проект по Национална програма "Осигуряване на съвременна образователна среда" на стойност 63 хил. лв и съфинансирана от фирмата "Едоардо Миролио" на стойност 10 хил. лева. Учениците ще работят на най-нови специализирани машини.
В професионалната гимназия по текстил и облекло "Добри Желязков" се обучават 302-ма ученици, разпределени в 14 паралелки, съобщи директорът на училището Даниела Караманова. Три от паралелките са дуални, като учениците се обучават в реална работна среда. Учебното заведение е единствено в страната, което обучава ученици в традиционните текстилни специалности, които са защитени - тъкачество, предачество, плетачество.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
19
До 13
преди 4 годиниГлупости пишете. В нашето училище почти във всяка паралелка има дете със СОП и за съжаление учебния процес не върви добре. Учителите само с тях се занимават. Има специализирани училища, ако искате социализация нищо не ви пречи. Аз лично нямам проблеми с хора с дефицити, но трябва да има някаква мярка.
18
Наблюдател
преди 4 годиниНай-добре ще е тези в МОН да участват в програма за правене на деца. Всяка година да раждат по едно. Така може да се реши проблемът с липсата на ученици.
17
Анонимен
преди 4 годиниДо Анонимен 8Има мини, има камъни за къртене и обработка, има плодородна земя, която ражда най-вкусните зеленчуци, които обаче стават вследствие на обработка чрез ръчен труд.Ти не бери грижа каква работа ще им намерим. Никой не те кара да ги пуснеш в малкия си или средно голям цех и да повериш в ръцете на такава скъпа машина, заради която си късал от залъка си, за да я купиш.