Снимка: архив, Булфото
fallback

Резултатите на държавните зрелостни изпити по български език и литература при дванайсетокласниците тази година са най-ниските, откакто беше въведен изпитният формат. Четвъртокласниците в страната пък получиха високи оценки на националното външно оценяване и това е тенденция, която се запазва от години.

Според статистиката обаче не малка част от учениците са функционално неграмотни. Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" Асен Александров коментира причините за това в студиото на "Денят ON AIR".

Според него Министерството на образованието прави добра стъпка, като усложнява матурите, защото по този начин се изследват възможностите на учениците да разбират текстове, но тъй като те не са подготвени за този формат, резултатите са по-ниски.

"Ако не се дава това нещо на матурите, учениците няма да са подготвени за него. Те са много прагматични. Не учат за обща култура, а за да си вземат изпитите. Когато виждат, че простото заучаване на автори не върви, ще започнат да мислят, че трябва да развиват и други качества и умения", обясни Александров.

По думите му чрез образователната ни система, не се развиват важните умения у децата, а умения за зубрене.

Александров е на мнение, че ДЗИ-тата трябва да бъдат на две нива, защото хорариумите по определени предмети са различни във всяко училище.

Директорът на столичното 51-во училище "Елисавета Багряна" коментира и тенденцията учениците масово да посещават частни уроци, за да влязат в учебно заведение.

"Каквито и да са учителите в едно училище, ходенето на частни уроци е социален феномен. Родителите искат децата им да имат предимство", заяви Александров пред Bulgaria ON AIR.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

37

Lan

преди 4 години

Чоко, ако е толкова добра колкото ти си мислиш, няма да има проблем да влезе където си поиска и да учи каквото си поиска...ама обикновено родителите си нямат идея колко всъщност са "добри" децата им. Оценка за годината не се поставя на базата на едно изпитване, ако ще и за двойка да е било то. Тая песен за гарджето ми е писнала до болка. Можеш да кажеш колко точки е имала напоследното Кенгуру например...и ще добием реална представа.

36

4

преди 4 години

До АнонименЗначи още от соца !? А преди това бяха само Айнщайновци с второ отделение , бити с пръчка , наказвани с камъчета под колената ...изобщо мислещи хора !А този голият директор кой ПУЦ е завършил та ръси такива бисери ?

35

Анонимен

преди 4 години

И друго не е вярно - децата далеч не ходят на частни уроци, само за да имат предимство при кандидатстването. Повечето ходят, за да разберат основите на предмета, особено по математик. У нас този предмет се преподава по безнадеждно неадекватна програма - всеки ден нов урок без упражнение. Никой не може да научи математика така. Децата ходят на частни уроци просто да разберат този материал и то на минимално ниво. Системата ни е скапан, затова.

fallback