Архив: Булфото
fallback

Преждевременното отпадане на деца и ученици от училищната система е една от най-големите обществени загуби, които можем да претърпим, каза министърът на образованието Красимир Вълчев след заседание за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици.

На Координационното звено присъстваха всички областни структури на Агенцията за социално подпомагане, на МВР и на Министерството на образованието.

Oще по темата

По думите на министъра увеличава се броят на децата от семейства без отношение към образованието, които не осигуряват присъствието им в училище.

Противодействието на това може да стане само с координирана работа на институциите, изтъкна министърът и заяви, че крайната цел е всяко дете да бъде обхванато от образователната система. Ако днес не положим тези усилия, след 20 години ще трябва да полагаме два пъти повече, каза още Вълчев.

Той напомни, че са били идентифицирани 200 000 деца, които не са регистрирани в системата на образованието, като близо 70 процента от тях са в чужбина. От общата бройка 24 000 са записани допълнително в образователната система, а 2000 от тях са отпаднали от системата.

Близо 10 000 деца са открити, но въпреки усилията не са били записани да учат. Има и около 17 - 18 000 деца, за които няма никаква информация, включително и за това дали са заминали в чужбина и това са деца предимно в големите градове. Проблем има при записването в училище, свързан с трудовата мобилност на родителите - най-вече в държавите от ЕС.

Зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева напомни, че ще има обмен на информация между държавите от ЕС за движението на децата, които следват родителите си при трудовата миграция. На първо време са водени разговори с Германия за осъществяването на пилотен проект.

С подкрепата на гранична полиция ще се работи да се установи кои деца трайно живеят в чужбина и дали посещават училища в други държави. Ще се определи и колко са децата, които са в постоянно движение - по три месеца живеят в една или друга европейска страна, докато родителите им имат работа, и практически не са обхванати от нито една образователна система, след което към тях ще бъдат предприети конкретни политика.

Министърът на образованието посочи, че разчита в най-голяма степен на учителите, на социалните работници, на полицаите, на служителите в общините и на служителите в регионалните управления.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

13

питанка

преди 5 години

А *** дето ги милвате по главите от името на държавата постоянно как ще ги набутате в училищата, за да се образоват?

12

Анонимен

преди 5 години

TEZI DEZA NE SA NA MINISTARA ILI NA GERB-TE NE SA VASHA SOBSTVENOST.ZAPOCNAHA DA RAZPOLAGAT S NARODA KATO NEGOVA CASTNA SOBSTVENOST.

11

абсолютно си прав

преди 5 години

До БПФТия, с извинение,министри на маймуни ще станат,само да не носят отговорност!Тоя и за портиер не става!

fallback