Снимка: Общност за демократично образование
fallback

Във водещи алтернативни методи на обучение ще ни потопи първият кинофестивал за образование "(не)Възможното образование", който стартира на 16 февруари в Център за култура и дебат "Червената къща".

Покрай отделните филми ще се запознаем с валдорфска педагогика, демократично образование и системата на Монтесори. След прожекциите  по всяка тема специалисти ще споделят своя опит и ще покажат как прилагат тези иновативни подходи на учене и преподаване в контекста на българската реалност.

Друг акцент от програмата е демонстрация на "Играта за световен мир", създадена от американския учител Джон Хънтър през 1978 г. Играта предизвиква учениците да намират решения на глобални проблеми като химически замърсявания, природни бедствия и глад по мирен начин, изследвайки връзките на световната общност през призмата на икономически, социални и екологични кризи.

Oще по темата

Участниците в играта се научават да живеят и творят в условия на несигурност, като това мобилизира критичното и креативно мислене и ги предизвиква да работят в екип, за да стигнат до печеливши решения.

През почивните дни може да видим "Валдорф на 100" на 17 февруари от 11.00 часа, който е за обучението, създадено от Рудолф Щайнер, известен като основател на "науката за душата" антропософия.

Първото училище Валдорф отваря врати през 1919 г. в Щутгарт, Германия, за деца от всички прослойки на обществото, което е революционно за времето си. Днес Валдорфските училища са бързоразрастващо се международно движение с повече от 1 100 училища и 2 000 детски градини в над 70 страни по целия свят.

Филмът е посветен на 100-годишнината от основаването на първото Валдорфско училище. Интервюирани са деца, родители, преподаватели и експерти от Китай, Аржентина, Индия, Косово, Израел, Кения и др., според които Валдорфската педагогика отговаря на днешната нужда от повече хуманност в образованието, адаптивност към местната култура и внимание към уникалното във всяко дете.

Дискусия и практическа работилница след филма с валдорфски педагози. Необходима е предварителна регистрация на www.odo.bg.

От 15.00 часа е "Монтесори Педагогика". Създаден от Мария Монтесори през първите години на 19 век, този вид педагогика е доказал своите резултати в цял свят. Филмът разказва за личността на д-р Монтесори, същността на нейния метод и предизвикателствата, пред които се изправя едно английско държавно училище в желанието си да практикува този вид педагогика, опитвайки се същевременно да отговори на държавните образователни изисквания.

Дискусия и практическа работилница след филма на тема "Възможности за въвеждане на Монтесори в държавно финансираните учебни заведения в България". Също е необходимо да има предварителна регистрация.

На 18 декември програмата продължава от 11.00 часа с "Училища на доверието". Кристоф Шуман, баща и учител, търси отговор на въпроса дали има училища, в които децата обичат да учат и се чувстват щастливи. Посещава пет държави на три континента и резултатът е задълбочен поглед към училища в Германия, Израел и Пуерто Рико, практикуващи демократично образование. Преживяванията на учениците, родителите и преподавателите се анализират от известни психолози и невролози като Йеспер Юл, Питър Грей и Джерард Хютер.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

Мария

преди 4 години

Относно валдорфа няколко интересни въпроса:- Защо не искат да вземат участие в класацията PISA? - Какво биха представлявали, като училища, без внимателно подбраната си клиентела? Защото приемът е труден, разговорът с кандидатите продължава около 2 часа и един от решаващите критерии са доходите на родителите (макар да твърдят че не е вярно)- Колко от учителите, преподаващи там имат университетско образование за такива и колко от тях са се провалили като държавни такива и са се "спасили" там?

9

Мария

преди 4 години

Пълна лъжа е това, казвам го от личен опит. Може би някога да не е било така, но сега иде реч единствено и само за пари, не се лъжете. В Германия живея, децата ми посещаваха т.нар. валдорф училище. Уж човека бил най-важен, уж подкрепяли талантите, нищо подобно. Най-важна им е таксата , която плащат родителите и не насърчават талантите на децата, а ги използват за своя имидж. Най-лошото е че там почти не се учи и после децата много трудно наваксват пропуските.

8

И.Б.

преди 6 години

Днес това са частни училища. При основаването на първото в Щутгарт Валдорфшуле ученици са били децата на работниците във фабриката "Валдорф". С новата педагогика се е целяло да се приобщят децата им към знанията на привилегированите деца на висшата класа, защото родителите не са имали време да учат с тях, за да догонват другите. Не се предвиждат оценки, защото децата мислят, че са лоши като хора, ако имат ниски оценки. Междувременно това струва пари и стана елитарно.

fallback