Над 1100 ученици у нас се обучават по т. нар. дуална форма на образование. Системата беше въведена преди две години в България. Как функционира тя и какви са ползите за бизнеса?
Ученичката Десислава Кирилова два пъти в седмицата посещава един от големите хотели у нас. Вече знае какво стои зад определението добър готвач.
"Това не е просто човек, който създава някакви рецепти по строги правила, а човек, който е майстор - експериментатор и твори и влага сърце и душа, в това което прави. Просто му придава щипка въображение", сподели ученичката пред Bulgaria ON AIR.
Учениците идват в кухнята два пъти седмично. Под ръководството на главния готвач те правят първите стъпки в своята професия.
Възпитаниците на столичната гимназия по хранително-вкусови технологии също имат възможност да се учат на терен. Надяват се дуалната форма на обучение да им отвори врати в бъдеще.
Въпреки ползите от дуалното обучение, у нас то все още е съпроводено с нормативни пропуски. До края на март ресорните министерства ще обсъдят проблемите в системата и ще се опитат да предложат решения.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
9
Анонимен
преди 6 годиниДуално обучене не може да има в България .. В Германия има два вида висши училища Университети и Висши училища за приложни науки.. Цялата структура на образованието е съвсем различна.. Съвсем нормално да учиш и работиш и да завършиш за 6 години бакалавър , 3г. програма ..
8
Бивш учител
преди 6 годиниВ техникумете едно време се наблягаше и на теория, и на практика.Единство на теорията и практиката, обясняват ти как се прави, но най вече ти обясняват и ЗАЩО се прави точно така, а не иначе.Днес, половината майстори са самоуки, на нивото сме на 60-те години.Инженерите пък, въобще не са помирисвали производство, "изпиват им мозъка" от учене в МЕИ, но никаква или почти никаква практическа подготовка, и се стига до комични ситуации по места. Няма по -добро от бившите Техникуми, но е скъпо.....
7
Бивш учител
преди 6 годиниБив ш учител съм точно в професионалното образование. Видяхме много "нововъведения".То не бяха УПК едно време, то не бе Модулно обучение в по-ново време,но това е най-голямата недомислица в професионалното образование!!! Връщане назад направо в 19 век, към системата чирак- калфа- майстор.не говоря за конкретния случайописан тук. В масовия случай полуграмотен майстор ще бяснява някоя манипулация, която някой друг някога му е показал, а защо го прави-сне знае.Няма по добро от Техникумите.