Снимка: архив, Булфото

Пирамидата и кубът влизат в учебниците по математика за 4-ти клас. Това става ясно от проектите на нови учебни програми, които са публикувани на сайта на Министерството на образованието и науката (МОН) за обществено обсъждане. От тях става ясно, че хлапетата в последната година на началния етап ще учат повече геометрични фигури и тела. Освен досегашните квадрат и правоъгълник се добавят още кълбото, цилиндърът, конусът, паралелепипедът.

От образователното министерство обясниха, че децата ще се учат само да разпознават тези фигури. Така например по история в пети клас те ще изучават египетските пирамиди, затова е предвидено в учебниците по математика за четвъртокласници да присъства това геометрично тяло.

В проекта на учебна програма по литература пък е заложено четвъртокласниците да се научат да рецитират три задължителни стихотворения - "Обичам те, родино…" на Елисавета Багряна, "Моята учителка" на Леда Милева и "Майка ми" на Иван Вазов. В 10-и клас ще се изучава само българска история и литература. Това става ясно и от новите проекти на учебни програми, които също са публикувани за обществено обсъждане, пише "Монитор".

След утвърждаването им, ще бъдат обявени процедури за написване на нови учебници, по които ще се преподава през учебната 2019-2020 година, обясниха от Министерството на образованието и науката.

Така в последната учебна година на първия гимназиален етап ще се преподава пълен курс по българска история – от първиte свидетелства за живот по днешните български земи до началото на XXI век. Започва се от славяните и древните българи във Великото преселение на народите, създаването на първата българска държава, Покръстването, минава се през падането на България под османска власт, Освобождението и се стига чак до развитието на страната ни след Втората световна война.

Новост в проектите на учебни програми по литература за 10-и клас е, че в нея ще залегне една от философските поеми на Пенчо Славейков "Микеланджело или "Cis moll". От образователното министерство обясниха, че въпросът коя от двете творби да залегне все още е дискусионен и не се е стигнало до единно виждане.

"В проекта на учебна програма по литература двете творби ще бъдат посочени алтернативно, като крайният избор ще се направи след обобщаване на постъпилите становища при общественото обсъждане", обясниха още от МОН.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase