Учители от елитни столични школа са се превърнали в детективи и са тръгнали на лов за фалшиви адреси, вписани в документите за прием в първи клас.
Те проверяват, както по домовете на място, така и през системите на НАП, НОИ и търговския регистър за съответствие на заявения адрес на работата на родителите, заяви пред "Монитор" шефката на Регионалното управление по образование в София Ваня Кастрева.
Това е положителна мярка, проверка на коректността на двете страни, друг е въпросът доколко може да бъде ефективна, обясни тя.
Именно заради съмнения в измами с адреси, миналата седмица стана ясно, че родители са сезирали прокуратурата за съмнения със злоупотреби.
Шефката на Синдиката на българските учители Янка Такева обясни, че проверки на адресите се извършват във 2-ро СУ "Акад. Емилиян Станев" и 20-о ОУ "Тодор Минков". Практиката се прилага също така и в 133-то СУ "А. С. Пушкин", добави още Кастрева.
От тази година Столична община спусна единни критерии за прием в първи клас. Сред тях основна тежест има адресът на дома. Отделно се дават точки и за близост на местоработата на родителя до училището. Именно затова и учителите проверяват при съмнение тези два критерия.
Директорката на 2-ро СУ Елеонора Лилова потвърди за проверките, които организира нейното училище при съмнение за злоупотреба. Тя разказа за случай, в който родител подал адрес за месторабота в квартала на училището. Проверка в Търговския регистър обаче показала, че на мястото няма офис. Директорката обясни също, че спрямо подадените документи в друго училище, се оказало, че на един адрес живеели 9 различни лица.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
35
:Крепостничеството
преди 6 годинине беше ли отличителна черта на феодализма.Стигнахме ли го?Защо да не може да запишеш детето си в което държавно училище искаш?Кое е това ,което свързва обучението с мястото на живеене?
34
Анонимен
преди 6 годиниВ масовия случай децата на ,,успелите" са с тотално изкривена ценностна система ,растейки в изкуствена среда ,правеща ги инвалиди и неспособни да сесправят в нормална среда, без помощта и парите на комплексираните родители. Предпочитам да подготвя децата си в нормална среда ,за да бъдат подготвени за реалния живот самостоятелно след навършване на пълнолетие. Така ще бъдат полезни и пълноценни на себе си и околните, сами поемайки отговорност и контрол над живота си
33
до 33
преди 6 годиниВ грешка си- частното образование не е гаранция за качество. Най -вече осигурява сигурност и усилено изучаване на чужди езици. Коментарът за некадърност е присъщ за комплексираност