Снимка: МОН
fallback

91-ва немска гимназия в София е първа по резултати на матурата по български език литература (БЕЛ), средният й успех е 5,66. Следват 73 СУПЧЕ "Владислав Граматик" и 164 ГПИЕ "Мигел де Сервантес" със среден успех 5,59.

В челната десетка по успех освен столични училища има и две гимназии от Пловдив, както и Профилирана езикова гимназия "Екзарх Йосиф I" от Ловеч. В топ 10 са още НГДК с упех 5.53, Американския колеж, СМГ, Първа английска в София.

Най-висок успех от втората матура са постигнали възпитаниците на Американския колеж в София – отличен /5,84/. Следват Първа английска езикова гимназия с резултат отличен /5,83/ и ЧГХЕП "Д-р Васил Златарски" с отличен /5,74/.  Това показа анализът на зрелостните изпити, който беше представен в Министерството на образованието и науката.

Резултатите от държавните зрелостни изпити по повечето предмети са по-високи от миналогодишните. Нараснал е броят точки, които учениците са получили по български език и литература, география и икономика, история и цивилизация, химия и опазване на околната среда, английски, немски, френски и италиански езици.

Има незначителен спад в резултатите по математика, философски цикъл, руски и испански език.

Нараснал е броят на отличниците и на двете матури. По български език и литература с отлични оценки могат да се похвалят 6155 души при 5602 миналата година. На втория държавен зрелостен изпит шестици имат 11 149 младежи, а през 2016 година техният брой е бил 9716.

Почти двойно е намалял броят на младежите с две слаби оценки – от 2325 през 2016 година той е паднал на 1228. Наполовина са паднали и двойките на втория държавен зрелостен изпит – от 6460 на 3190.  Зрелостниците, които имат поне една слаба оценка и по тази причина няма да се дипломират, са 5882.

Средната оценка по български език и литература е добър /4,13/, а на втория държавен зрелостен изпит по предмет по избор – добър /4,38/. По традиция най-високи оценки има на изпитите по чужди езици. Намалели са слабите оценки по 12 от общо 14 учебни предмета, като двойките са се увеличили единствено по математика и физика и астрономия.

Увеличава се количеството на зрелостниците, които създават текст.

Разделянето на модули не е оказало влияние върху резултатите, сочи анализът на МОН. След по-задълбочени анализи по региони ще обмисли оптимизация на времето за решаване на отделните модули, заяви министър на образованието Красимир Вълчев.

С най-висок брой получени точки са учениците от София-град, Смолян и Варна. С най-ниски резултати са Разград, Ямбол и Кърджали. В почти всички региони средният брой точки на втория държавен зрелостен изпит е по-висок от този на изпита по български език и литература. Най-много са увеличили успеха си по български език и литература спрямо миналата година учениците от Монтана и Смолян. На втория държавен зрелостен изпит най-голямо е нарастването на успеха в Ямбол и Силистра.

По традиция с най-високи резултати от двата държавни зрелостни изпита са учениците от профилираните гимназии, където средният успех на първата матура е 5,01, а на втората – 5,20. Най-ниски резултати показват абитуриентите от професионалните гимназии – 3,79 по български език и литература и 3,89 на втория държавен зрелостен изпит.

Резултатите на момичетата са по-високи от тези на момчетата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

9

Lan

преди 6 години

ЩО не кажат ЗАЩО се "подобряват" матурите?!Поради две причини! След абсолютното сгромолясване последните години, нивото на изпитните задачи е занижено поне на два пъти. Оценяването се извършва не по предварително заложени критерии, а на базата на това как са се правили учениците! Демек и пълни *** да са, ако всичките са такива има един минимален процент дето са още по-***, то първите ще са шестиците от матурата! Това е! Външното оценяване от добра идея се превърна в АБСОЛЮТЕН ФАРС!

8

Анонимен

преди 6 години

91 НЕГ е на първо място в България и като сбор от двете матури! Браво!

7

Анонимен

преди 6 години

А това звучи още по-ужасяващо:"Увеличава се количеството на зрелостниците, които създават текст."Че то ако не можеш да създаваш такъв, не си дори за трети клас. Що ще в 12-ти?Изобщо и тази статия е като образованието - нуличка!Ама така е то - грамотните млади хора се изнесоха и продължават да се изнасят на бегом, още щом завършат. Тук остават тия, дето са ниво на трети клас.

fallback