Част от машините на фирмите, поддържащи пътищата, са още от времето на Тато. И нормално - лесно се повреждат и затова не успяват да се справят със снегопочистването на шосетата при тежки ситуации, пише "Монитор".
Някои от тях надхвърлят възраст от 30 години, други пък някога са били в резерва на армията и с десетилетия са стояли в складовете. Според автомобилни експерти това също ги прави ненадеждни.
Не бива да се забравя и фактът, че са съветски машини, харчещи астрономически количества гориво. Тези на базата на автомобила ЗИЛ в зависимост от модификацията горят от 37 до 43 л на час.
Инж. Павел Диковски, председател на Браншова камара „Пътища”, обясни, че броят и типовете на машините трябва да се съобразяват в зависимост от районите, където ще работят.
В началото на сезона бе обявена готовността на около 3000 машини, които да се занимават със зимна поддръжка. Като цифра това е достатъчно за цялата републиканска пътна мрежа от почти 20 000 км шосета. От пътната агенция не предоставиха информация колко от машините, ангажирани в последните дни с разчистване на снега, са се повредили.
По данни на АПИ в нощта срещу понеделник сняг по пътищата са разчиствали 1100 машини.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Коментари Напиши коментар
47
анонимен
преди 8 годиникакъв кеф руската техника ще върви по евроатлантическите магистрали и бензинаефтин какъв живот само
46
Снежан
преди 8 годиниКакво искаме като 85% от управляващите са от Татово време и възпитание.
45
FBI
преди 8 годиниКато се направи разследване от Европол срещу 10-те Топ милионери на Прехода ето ти пари за нови снегорини , да де ама те са приятели на всички в Парламента , демек няма да стане