Снимка: Pixabay

Крайният срок 2035 година, който има Франция за постепенно премахване на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене полека идва, работниците в индустрията се притесняват, че и техните дни може да са преброени, предаде АФП.

Въпреки че в някои региони на Франция, по-специално в северната част на страната, където възниква "Долината на батериите", има много оптимизъм, работниците в доставчиците на части в други региони са песимистично настроени. Тъй като продажбата на нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели е разрешена само за следващото десетилетие в Европа, индустрията, в която са заети 200 000 души във Франция, е изправена пред принудителен поход към промяна.

"Преходът към електромобили можеше да бъде осъществен, когато Walor ни купи, но те не инвестираха", каза Северин Персон, експерт по контрол на качеството в предприятието на компанията в град Вузие. Walor купи предприятието през 2018 г. Производството му на шарнири за трактори и камиони не е застрашено от преминаването към електромобили, но търсенето на корпуси на трансмисионни диференциали и колектори за двигатели вероятно ще претърпи големи промени.

"Преди Citroen разпределяше работата между всички в Ардените. Те не ходеха до другия край на света, за да получават части", каза Бруно Бодсон, управител на цех в профсъюза CFDT. Персон и колегите ѝ са се примирили с вероятното затваряне на фабриката предвид намаляването на поръчките.

Но настроението е различно в северната част на страната, където се изграждат редица "гигафабрики" за батерии, включително тази на компанията Automotive Cells Company (ACC) в Дуврин В съвместното предприятие участват производителите на автомобили Stellantis и Mercedes, както и френският петролен и газов гигант TotalEnergies.

ACC построи своя огромен завод за батерии на мястото на фабрика, в която се произвеждат двигатели за Stellantis, чиито автомобили включват френските марки Citroen и Peugeot. Stellantis заяви, че "мястото е избрано в отговор на социалната нужда" от преквалификация на служителите на завода. Броят на служителите е намалял от около 5 000 през 80-те години на миналия век до 700 души днес. / БГНЕС
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase