Снимка: Pixabay

Големите търговски вериги изнудват българските производители с допълнителни търговски отстъпки върху изкупната цена, съобщи пред БНР Мариана Милтенова от Националния съюз на градинарите. 5% за търговски разходи и логистика е цената, на която родното производство стига до щанда, каза тя.

Още по темата

"Първо, ние за да влезем в супермаркетната верига, естествено подписваме и договори за конфиденциалност. В същото време ти си задължен и даваш отстъпки, допълнително имаш отстъпки за промоционални периоди, имаме задължително 5% за логистика. Пет процента плащаме допълнително на супермаркетната верига за логистика, когато се доставя стоката на централния склад. Като отидеш в централния склад, за да отиде стоката, примерно, до 20 магазина в града, ти трябва да платиш 5% допълнително върху цената, за да могат да извършат тази услуга", обясни тя.

Не само в хипермаркетите, но и при малките търговци цените на производител и цените на дребно са в пъти по-високи, посочи още Мариана Милтенова.

Тя прогнозира, че българското производство ще излезе на пазара на по-ниски цени.

"Българското производство вероятно няма да бъде на 7-8 лева, но истината е, че когато стигне до търговците или мине през няколко ръце по веригата, докато стигне до крайния потребител, цената на стоката се увеличава значително", посочи Милтенова.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase