Снимка: БГНЕС
fallback

Шефът на нискобюджетната авиокомпания Ryanair заплаши, че самолетите му няма да се върнат във въздуха, ако компанията бъде принудена да оставя средните седалки празни, за да се съобрази с "идиотски правила за дистанция".

Oще по темата

Майкъл О'лиъри заяви, че блокирането на средните седалки е "безумие" и няма да има никакъв ефект. Компанията му Ryanair процъфтява главно заради евтините си билети и пълните полети. Но ако авиокомпаниите бъдат задължени да не продават всички места в самолетите, то бизнес моделът на Ryanair ще бъде застрашен.

О'лиъри е предупредил и правителството на Ирландия, че ако подобна мярка бъде въведена "или то ще плаща за средните седалки, или самолетите няма да летят".

"Не можем да печелим със самолети, пълни на 66%. Дори и да го направим, празната седалка не предлага никаква социална дистанция, това е идиотска идея, с която няма да постигнем нищо", заявява Майкъл О'лиъри пред Financial Times.

Загубите, които авиокомпаниите претърпяват заради COVID-19 са огромни. Ако подобни мерки бъдат взети и в бъдеще, то това би означавало край на евтините полети, а цените може да скочат с близо 50%.

Но докато едни компании са съгласни, че могат да въведат такива мерки за кратък период от време, О'лиъри категорично отказва и заявява, че трябва да се вземе пример от Азия, която не оставя празни седалки, но принуждава пътниците да носят маски и проверява температурата им на летищата.

152 милиона души са летели със самолети на Ryanair. Това поставя компанията на върха на класацията и дава на О'лиъри голяма възможност да се противопостави на идеята за дистанция. Бизнесменът е категоричен, че компанията му ще се върне към нормален режим на работа до лятото на 2021 година, прогноза, доста по-оптимистична от тази на неговите конкуренти. Той също така твърди, че неговите самолети ще могат да поемат и пътниците от авиокомпаниите, които ще фалират заради COVID-19.

 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

25

546

преди 4 години

Абсолютно е така, както е написан по-долния коментар - няма самолет, който да е на 100.00% херметически запечатан с 0 въздух навън и 0 въздух навътре. От двигателите идва т.нар. "bleed air", част от който се хваща и директно вкарва в кабината, за налягане и за обновяване със свеж въздух. Другата част от този "bleed air" си отива при двигателите, за нормалната им работа и процеса на горене. Има в същото време малки клапани на много места, изпускащи въздух постоянно, иначе би се пръснал самолета.

24

@22

преди 4 години

Не е затворена циркулацията в самолета - въздух се вкарва от двигателите, въздух изтича отвсякъде. Самолетът е херметично затворен, но не е идеално затворен. Така че не си съвсем прав. Плюс това може да се направи много за да се подобри качеството на циркулиращия въздух - инсталиране на филтри, някакви видове обеззаразяване. Би трябвало индустрията вместо да реве, да хване да измисли добри методи за дезинфекция, ако иска отново да лети. Иначе им е спукана работата за много дълго.

23

Анонимен

преди 4 години

Прав е, правилото е идиотско. не можеш да натъпчеш 100 човека в консерва и да очакваш, че няма да има проблем ако седят на една ръка разстояние.Но пък от друга гледна точка Райън Еър са най-големите *** от лоукост компаниите, така че, ако не се върнат в този бизнес няма изобщо да ми е жал за тях.

fallback