Снимка: istock

Консумацията на въглехидрати е важна за нашето здраве и фигура, но не по-малко важен е видът им. Когато се опитваме да отслабнем, често не обръщаме внимание на видовете въглехидрати, които попадат в менюто ни. Така например, добре е да заменим белия ориз с кафяв, черен или червен, обикновените картофи със сладки, но също така и да намалим количеството, което хапваме от тях. Хубаво е и да намалим до минимум бананите.

Ако се чудите как да ограничите консумацията на въглехидрати и процесът да бъде плавен, вижте тези лесни 10 стъпки.

1. Изключете от менюто си газираните и подсладени напитки. Те имат много добавени въглехидрати, захари и повишават риска от инсулинова резистентност, диабет тип 2 и затлъстяване.

2. Намалете приема на хляб. Той също е вид въглехидрат, дори и да не е приготвен с бяло брашно. Въпреки че пълнозърнестият хляб съдържа витамини и минерали, има много други храни, които осигуряват същите хранителни вещества, но съдържат по-малко въглехидрати, като зеленчуци, ядки и семена.

3. Откажете се от плодовите сокове. За разлика от целите плодове, които хапваме, соковете съдържат много захари и почти никакви диетични фибри. Ако все искате да си направите фреш, нека в него да преобладават цитрусите, тъй като те спомагат за изгарянето на калориите.

Повече по темата може да прочетете в Az-jenata.bg

Коментари Напиши коментар

2

Бонка Дайкова

преди 1 седмица

Ограничете само произведенията на хранително - вкусовата - сладкарска промишленост и ще се вталите! И внимателно с пропагандираните плодове, а и зеленчуци! Значи -основната е така да речем - ,,здрава храна" - месо, яйца, кашкавал, масло, риба, сланина! Зеленчука е за гарнитура и подправки, плодовете - за десерт! Последните две са за тревопасните! това са тези, които пасат трева - овце, кози, крави, телета, прасета, лами, сърни и муфлони! Вие не сте овце, а хищници!

1

Анонимен

преди 1 седмица

Защо да са важни въглехидратите? За разлика от протеините и мазнините няма нужда от въглехидрати за изграждане и действие на нашето тяло.